Gå til innhold

[Løst]Hjelp til oppsett av rc-nitro bil

Glennski

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått kjøpt meg en Land Overlord nitro Rc-bil :)

Problemet er at jeg tror forrige eier hadde noe særlig peiling da jeg ikke fikk god nok forklaring på hvordan håndkontrollen og bilen skulle justeres. Jeg får startet bilen, men får den ikke til å gå fremover. Den bare ruser seg opp og dør ut. Jeg er ikke ekspert på dette området selv, men hvis noen er interessert i å hjelpe så er jeg takknemlig.

Hvis noen vil kan de sende en PM så tar vi resten der eller på mail, eller kanskje det beste; over telefon.

Det gjelder altså programmering av kontroll og bil for å få det riktig.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står det krystaller i både bil og kontrolleren? Er de like? Batteripakken i bilen tom? Juster tomgangen på bilen med "thr. trim" og nullpunktet på styringen med "st. trim"

Når motoren er helt kald så kan det være lurt å ikke røre gassen, bare justere opp tomgangen til du hører at all "skiten" i systemet er vekke.

Den har veldig lett for å kveles de første sekundene etter start så her gjelder det å ikke gi gass, da stopper den og kan bli sur og dermed vanskelig å få igang igjen. Det med at den ruser seg og stopper kan være så mangt, så det hadde selvfølgelig vært mye lettere å se det selv enn å bare lese om det for å finne ut hva som er galt (hvis det er noe galt).

Det vanligste er nok instillinger som ikke er optimale, du skriver jo at du fikk inntrykk av at forrigemann ikke hadde spesielt peiling. Han har sikkert bare grovjustert bilen sånn at den går på fram, men ikke giddet å finjustere sånn at den går når du ikke holder den i gang med startsnora eller med fart. Prøv å snakk med en som har peiling på dette og få han til å ta en titt på bilen hvis du ikke klarer det selv.

Har ikke helt i hodet hvilken bil dette er akkurat nå, men hvis motoren er av det hissige slaget så er den nok litt mer luren enn en litt tammere motor. Merker stor forskjell fra min Nitrostar S-25 til min RB TM728, sistnevnte er en ren konkurransemotor og kan være veldig vanskelig til tider.

Dessuten er det veldig kaldt på denne tiden, kanskje pluggen din er for kald? Hvis den er det så vil den ikke klare å forbrenne skikkelig.

Men du får ha lykke til med bilen ;)

Endret av TanteEdgar
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Alt av batterier er fulladet, krystallene er like. Alle servoer fungerer.

Det kan nok ha noe med at det er for kaldt ja. Får prøve litt lengre ut på våren kanskje :)

Men uansett så tar jeg den med til en som virkelig kan dette og får de til å justere den for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...