Gå til innhold

[Løst] Tregt internett i Win 7 HP 64 bit

Anbefalte innlegg

Sliter med at internett rett å slett er tregt. Går vanvittig tregt å laste sider. Til tider vil ikke sida bli lastet i det hele tatt, men trykker jeg refresh så spretter sida rett opp. Først mistenkte jeg den forhåndsinstallerte Win 7 som kom fra dell å skapte trøbbel (som de ofte gjør) Så tok en full reinstall. Fungerer veldig fint i begynnelsen virker det som, men med tiden så blir det bare verre og verre

PCen er en Dell Stuido 1555

Har prøvd å oppdatere driveren til det trådløse nettverket uten at det hjalp

Nettet er raskt på alle andre maskinene bare ikke denne, så er ikke problemer hos levrandør eller router

Noen som har vært borti lignende ?

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

av og til hjelper det å tilbakestille IE.

prøv følgende:

verktøy>altenativer for internett>avansert>tilbakestill Internet Explorer til standard instillinger.

har selv vært flere ganger borti de samme tregheter og hos meg hjalp denne løsning.

lykke til

Endret av p@ge
Lenke til kommentar
Saken er bare den at jeg ikke bruker IE men Firefox. Og internett går forsåvidt like tregt på begge nettleserene.

Må være noe med installasjonen din eller plugin etc.

Jeg bruker også Firefox på W7 Ultimate 64bit og opplever ikke det du beskriver.

Kan jo være noen andre programmer etc som ikke går helt bra sammen med Firefox.

Og hvilken versjon bruker du av Firefox?

Jeg bruker 3.5.x og nå 3.6 32bits utgaven....du har ikke installert 64bits beta versjonen av Firefox? Da kan jo problemet ligge der.

Har du prøvd å se om feilen også gjelder Internet Explorer?

Lenke til kommentar
Saken er bare den at jeg ikke bruker IE men Firefox. Og internett går forsåvidt like tregt på begge nettleserene.

Må være noe med installasjonen din eller plugin etc.

Jeg bruker også Firefox på W7 Ultimate 64bit og opplever ikke det du beskriver.

Kan jo være noen andre programmer etc som ikke går helt bra sammen med Firefox.

Og hvilken versjon bruker du av Firefox?

Jeg bruker 3.5.x og nå 3.6 32bits utgaven....du har ikke installert 64bits beta versjonen av Firefox? Da kan jo problemet ligge der.

Har du prøvd å se om feilen også gjelder Internet Explorer?

Hvilket trådløst nettverkskort har du da?

Jeg mistenker nettverkskortet å tulle. Er ett Intel 5100 AGN nettverkskort. Har prøvd å oppdatere driveren uten hell.

Men er ikke hele tiden dette skjer.

Tok å lastet opp ett par bilder på en finn.no auksjon, og de 2 første gikk veldig fint, men de 2 neste så kom det opp at siden ikke kunne lastes. Tok jeg da å refresha siden så gikk det fint. Dette skjer med ujevne mellomrom når jeg surfer meg inn på amobil.no f.eks.

Har også prøvd å oppdatere firefox til 3.6 uten at det hjalp

Er det samme i IE, like tregt.

Lenke til kommentar

Jeg har et Intel® trådløs WiFi-kobling 4965AGN på min bærbare med 64bit.

Nå har jeg i tillegg en ny bærbar med 64bit også, som bruker Acer InviLink Nplify trådløst kort (??, hentet fra specs på komplett)

opplever ingen treghet på den nye pcen min heller.

Bruker Firefox 3.6 nå på begge de bærbare med 64bit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Ok.

Skal kontakte både Dell, MS og Intel for å høre hvilken løsning de har på problemet.

Post gjerne tilbakemeldinger fra hva du finner ut hos de forskjellige support sentrene..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-82119

Strømsparingen bør vakk, ja.

Dernest bør du fjerne adobe reader, om du har den, siden den skaper endel trøbbel for trådløse nettverk.

Dernest hjelper det ofte å bytte fra mixed network i routeren til kun å sende på G eller N (alt ettersom).

Sjekk også om naboene bruker samme kanal som deg (Vel den med minst brukere på, og helst 1, 6, eller 11).

Til slutt kan du jo oppdatere firmware i routeren, men da må du sette den opp igjen, så noter ned innstillingene eller ring support.

Lenke til kommentar

Strømsparing er ikke aktivet nei

Har ikke vært borti at adobe reader har laget krøll, men skal prøve å avinstallere den, kan jo være den skaper mere krøll i Win 7 enn ellers

Skal prøve å sette routeren til å sende på N

Om naboene hadde brukt samme kanal da burde vel andre maskinene også opplevd tregt internett?

FW er oppdatert, den kjører egentlig helt standard innstillinger utenom kryptert trådløst nettverk

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Fra versjon 8 +/- så skapte adobe reader kluss på mitt nettverk ihvertfall, både lavt signalstyrke og tregt. Ble mye bedre etter at den var borte. Har også hjulpet masse andre med samme løsning.

Har også sendt mail til adobe om problemet.

Trådløse nettverk kan være rare, og hvis mange er på samme kanal så kan enkelte maskiner ha mer problem enn andre.

Er egentlig bare forslag til noen grunnleggende ting du bør sjekke

Lenke til kommentar

Vel,da tror jeg at jeg har funnet feilkilden.

Har en stasjonær maskin stående som hadde trådløst nettverkskort som måtte brukes pga. defekt nettverkskort på hovedkortet. Så bestillte jeg nytt nettverkskort å fikk bort det trådløse og etter da har internett fungert stort sett veldig bra. Så ikke godt å si hva som har vært feil, da internett på den stasjonære har fungert prikkfritt med det trådløse nettverkskorett.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...