Mats Aa Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Hei Finnes det en messenger med støtte for webcamera til Mac? I så fall, hvilken? Endret 22. januar 2010 av Ipwnju Lenke til kommentar
espen88 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Bump Har brukt en del tid på å søke frem noe som funker, og fant det faktisk. Mercury støtter både messenger og webcam http://mercury-messenger.en.softonic.com/mac Men det hele har et litt hjemmelaget preg over seg, så jeg gikk for å bare installere Windows7 v.hj.a. BootCamp og kjører Live Messenger derifra. Noe som er et lite nederlag, men det funker uansett 100x bedre enn disse jalla-klientene for Mac. Skulle bare ønske at iChat ville støtte messenger Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Kan du ikke få koblet deg opp på MSN Messenger i iChat via Jabber? Flere år siden jeg har sett på dette, men tror jeg har lest noe om en løsning der. Lenke til kommentar
espen88 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Kan du ikke få koblet deg opp på MSN Messenger i iChat via Jabber? Flere år siden jeg har sett på dette, men tror jeg har lest noe om en løsning der. Dette har jeg ikke hørt om. Men jeg kan søke litt rundt og se om jeg finner noe om det http://allforces.com/2005/05/06/ichat-to-msn-through-jabber/ kanskje? Endret 4. februar 2010 av espen88 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Du kan eventuelt se på aMSN også, aner ikke hvor bra programmet er, men det burde klare videochat i MSN. Den egentlige løsningen er selvfølgelig å gå over til Skype. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 AMSN er rett og slett stygg, spør du meg. Og det gir ikke noen god brukeropplevelse. Å gå over til Skype er ingen løsning om man vil snakke med folk på MSN. Da må man få alle kontaktene sine til å bruke Skype også. Lenke til kommentar
espen88 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ja, vi kan vel egentlig konkludere med at MSN og OSX er en heller dårlig kombinasjon Jeg booter alltid inn i Windows (enten via parallells eller bootcamp) om jeg trenger å bruke MSN med videosamtaler. Det er den beste løsningen jeg kan komme på når du absolutt må bruke MSN, og ikke kan bruke Skype. De fleste vet vel hvordan man får tak i Windows. Ellers bruker jeg Adium i OSX (som kun fungerer med direktemeldinger). Kan forøvrig anbefale Adium på det sterkeste. Det er det beste IM programmet jeg har vert borti. Du kan få det til å se ut nøyaktig sånn som du vil. Gjennomsiktig, uanelige former og farger. Så lenge du gidder å ta deg noen minutter for å sette deg inn i hvordan Adium fungerer, så er det helt supert Hadde den bare støttet webcam og videosamtaler, så hadde det vert den ultimate klienten i mine øyne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå