leedss Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Eyey. På håndballbanen, visst man spiller ving, hvilken muskelgrupper er viktigst å bli sterkere i da ? Drit i å svar visst du ikke har peiling, det er totalt uinteressant. Lenke til kommentar
wizay Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Hello. Jeg ville forsøkt å forbedret spenst og akselerasjon i beina, for å komme fort opp i fart når motstanderene bommer etc. og keeper kan kaste en lang ball til deg. Spenst er viktig hvis du skal prøve å "henge ut" keeperen, dvs at du er i luften lenge nok til at keeperen gjør en bevegelse slik at du skal sette ballen der keeperen ikke er. Hvis dere har begynt å trene med vekter, så er knebøy en fin øvelse. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Kondisjon er utrolig viktig, føler jeg(spiller ving selv, og scorer mye på kontringer). Hvis du har kondisjon til å være første man opp i angrep, hvert angrep, har du og laget ditt en utrolig fordel! Forøvring er spenst veldig viktig for å kunne henge ut keeperen og løpe fort. Link til noen øvelser Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Kaster meg på her: Han spør om muskelgrupper, så kondisjon blir feil og si, og spenst er (hvertfall for meg) ikke særlig spesifikt. MEN FOR ALL DEL, spenst er jo viktig : ) OT: For skudd, så er det skulder, brystmuskel og magemuskler som er mest generelle. For hoppskudd, så gjelder leggmuskler, og fremre lårmuskel. Mulig jeg har utelatt noe, men unnskyldningen min er at klokka er 02:50 om morgenen. Hvis du vil vite HVORDAN du bør trene de, eller noen andre spørsmål, så bare spør: ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå