Gå til innhold

Trenger reisetips til thailand

NextoN

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg planlegger å reise til thailand den 25.mars-16.april. Har aldri vært der før og kunne trenge litt tips om steder å bo, bra dykkesteder og partyliv osv.

Skal reise med en kompis, og vi har sett på et par leiligheter(View Talay) for 7000,- for to uker. Denne leiligheten ligger i pattaya, vi tenkte å bli med på dagsturer ut fra pattaya på koh chang osv. Men er det lurt å oppholde seg samme sted i to uker, eller blir man lei? Hvor skal vi så ta veien videre etter disse to uker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow 7000 for 2 uker. Det burde være bra leiligheter i hvertfall. Vi reiste rundt i thailand vietnam og kambodsja i 4 uker og jeg tror ikke vi brukte så mye på hotell på hele turen. Unngå de værste turiststedene og skaff hotell når dere kommer ned.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg planlegger å reise til thailand den 25.mars-16.april. Har aldri vært der før og kunne trenge litt tips om steder å bo, bra dykkesteder og partyliv osv.

Skal reise med en kompis, og vi har sett på et par leiligheter(View Talay) for 7000,- for to uker. Denne leiligheten ligger i pattaya, vi tenkte å bli med på dagsturer ut fra pattaya på koh chang osv. Men er det lurt å oppholde seg samme sted i to uker, eller blir man lei? Hvor skal vi så ta veien videre etter disse to uker?

Ikke hør på de som anbefaler dere ikke å reise til Pattaya. Er dere ute etter fest og liv er det få steder i Thailand som kan måle seg med badebyen. ViewTalay ligger så vidt jeg vet på Beach Road og 7000 kroner for 2 uker er litt i overkant synes nå jeg, men up to you. Etter to uker i Pattaya, skulle du ønske at du hadde to uker igjen.

Lenke til kommentar
Erfaringer robertaas?
Min erfaring med Patong var å bli kjørt grytidlig gjennom byen med tuc-tuc da vi skulle ut på dykketur. "Kjøttmarkedet" og panisk discomusikk var fremdeles i full gang der. Det var to veldig forskjellige verdener som passerte hverandre tidlig på morgenen.

Har hørt at det er enda verre i Pattaya.

Lenke til kommentar
Er litt stiv pris, men er bra leilighet, spørsmålet er om vi trenger det..

Du vil antageligvis bruke minimalt med tid på hotellrommet. Minstekrav er dusj, air condition og en god seng. Det har de fleste hoteller, og jeg har vondt for å tro at dere vil får problemer med å skaffe et sted å sove når dere kommer dit. Hvis det er et reisebyrå eller liknende som sier at det er vanskelig å skaffe hotellrom er sjangsene store for at det bare er piss ettersom diverse selskaper sa det samme til oss og ville planlegge hele turen for oss. Selskaper både i norge og i thailand. Det du må huske på er at dette er mennesker som tjener grovt på å gjøre folk usikre slik at de kan ta seg godt betalt for å enkelt skaffe et dere hotellrom. Vi reiste som nevnt i 4 uker og fant aldri et fullt hotell.

Lenke til kommentar
Erfaringer robertaas?
Min erfaring med Patong var å bli kjørt grytidlig gjennom byen med tuc-tuc da vi skulle ut på dykketur. "Kjøttmarkedet" og panisk discomusikk var fremdeles i full gang der. Det var to veldig forskjellige verdener som passerte hverandre tidlig på morgenen.

Har hørt at det er enda verre i Pattaya.

Har vært en liten tur innom Pattaya, og drar aldri tilbake dit.

Lenke til kommentar
Ja okey, har ikke bestillt noe hotell enda. Skal dykke en god del. Forslag?

Similan Islands :) Fantastisk sted, men dyrt!

Ellers likte jeg veldig godt å dykke rundt koh tao, men hørte stedet er blitt bygd veldig ut nå. Styr unna pattaya ;)

Om du er på Koh Tao, så arrangeres det turer til naboøya som har månefestene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...