NAO Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Her er min bygde PC! Trenger en "OK!" fra noen som har peiling. Har jobbet lenge med å finne de riktige delene. Om noen kan si at det hovedkortet passer sammen med de delene jeg har valgt, vil jeg bli lykkelig Om noe er galt/unødvendig, let me know! Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Det ser fint ut ja. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Et bra oppsett det der. Har du planer om crossfire? visst ikke så er den PSUen overkill. Da ville jeg brukt differansen på en prosessorvifte/kjøler. For eksempel Noctua sin 12cm eller 14cm utgave eller eventuelt Corsair H50. Er virkelig antistatisk armbånd til 99,-(!) nødvendig? Lenke til kommentar
Labov Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Trenger du virkelig 950w på psu? Jeg kjører corsair sin 650TX. Da har jeg SLI, samt 4 disker internt, og 4 disker eksternt. Lenke til kommentar
NAO Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Et bra oppsett det der. Har du planer om crossfire? visst ikke så er den PSUen overkill. Da ville jeg brukt differansen på en prosessorvifte/kjøler. For eksempel Noctua sin 12cm eller 14cm utgave eller eventuelt Corsair H50. Er virkelig antistatisk armbånd til 99,-(!) nødvendig? Er trygt i hvertfall. Anngående PSUen, det er ikke overkill. Alle Pcer lever lengre med en PSU som er i overkant av hva den trenger, og ikke glem fallhøyden av kraft i overgangene. Men det er min mening: * Den skal brukes i mange år fremover, og tendensen er gjerne at man trenger litt mer kraft hver gang nye dataprodukter kommer markedet. * Hvis man har en PSU som bruker bare en del av den effekten den kan tilby, vil den "ligge å kose seg" og dermed bare bruke deler av ytelsen, som betyr at den holder seg kjølig. Og du bør ha fått med deg nå at kjølig betyr mindre kjøling som igjen betyr mindre støy. Hovedkortet er OK? Endret 22. januar 2010 av NAO Lenke til kommentar
Teac Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Et bra oppsett det der. Har du planer om crossfire? visst ikke så er den PSUen overkill. Da ville jeg brukt differansen på en prosessorvifte/kjøler. For eksempel Noctua sin 12cm eller 14cm utgave eller eventuelt Corsair H50. Er virkelig antistatisk armbånd til 99,-(!) nødvendig? Er trygt i hvertfall. Anngående PSUen, det er ikke overkill. Alle Pcer lever lengre med en PSU som er i overkant av hva den trenger, og ikke glem fallhøyden av kraft i overgangene. Men det er min mening: * Den skal brukes i mange år fremover, og tendensen er gjerne at man trenger litt mer kraft hver gang nye dataprodukter kommer markedet. * Hvis man har en PSU som bruker bare en del av den effekten den kan tilby, vil den "ligge å kose seg" og dermed bare bruke deler av ytelsen, som betyr at den holder seg kjølig. Og du bør ha fått med deg nå at kjølig betyr mindre kjøling som igjen betyr mindre støy. Hovedkortet er OK? Både ja og nei. Det er sant det at du skal ha kraftigere psu enn du trenger, men det er også viktig at det ikke blir for mange watt heller. Da vil den ikke fungere på sitt beste. En strømforsyning har på en måte en sweetspot der den presterer best. Vanligvis mellom 40-70 %. I følge denne kalkulatoren vil ditt strømforbruk ligge på omtrent 330 watt. Jeg ville valgt for eksempel en 700/650 watt utgave som er modulær. Slik at du kan ta av kabler du ikke bruker. Når det gjelder hovedkort så har du valgt et godt kort. Asus er generelt et godt valg i mine øyne. Når det gjelder hovedkort er de lite som skiller et billigkort og et litt dyrere. Det er ofte overklokkingsfunksjoner og antall s-ata tilkoblinger som skiller dem. Dersom du hverken skal overklokke eller koble til en haug med disker kan en fint gå ned et par hakk. MEN så er dette et nytt kort med nytt brikkesett (H57) som har støtte for s-ata 6gb/s noe som vil gjør harddiskene dine enda kjappere. Så jeg tror det kortet er bra Edit. Under idle vil maskinen ligge rundt 330 watt. Dvs 330/950 = ca 35% utnyttelse. Litt i det minste laget kanskje. Endret 22. januar 2010 av Teac Lenke til kommentar
NAO Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg stoler ikke helt på den kalkulatoren, og mener at tapet fra PSUen til maskinenkomponentene er veldig stort. MEN jeg skal se litt nærmere på dette, er altfor få som kan mye om PSU, så er fint med alle informasjon! Lenke til kommentar
Teac Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg stoler ikke helt på den kalkulatoren, og mener at tapet fra PSUen til maskinenkomponentene er veldig stort. MEN jeg skal se litt nærmere på dette, er altfor få som kan mye om PSU, så er fint med alle informasjon! Nei, såklart skal man ikke ta den for god fisk, men den gir en pekepinne. Den mest krevende enheten vil uansett være skjermkortet. Prosessoren går ikke over 95 watt, og det bruker den kun under maks load. Harddisker bruker så og si ingenting. Radeon HD 5970System in IDLE = 193 Watts System with GPU in FULL Stress = 438 Watts Difference (GPU load) = 245 Watt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå