lynx55 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Hei, da tror jeg min gamle pc fra 2003 har tatt kvelden, når feilen oppstå så skjedde følgende: Når jeg trykket på startknappen startet ei vifte ( det var kun det jeg hørte), den gikk 2-3 sekunder så stoppet den og sto i ca 5 sek for så å starte igjen. Da ble den stående og gå men ingen ting mer skjedde, helt svart skjerm og ingen lyd fra hardisk. Måtte holde inn startknappen i 5 sek. for å slå den av. Så plukket jeg fra alt eksternt utstyr og åpnet den, koblet til strøm for å se om det var liv i hardisken. Ingen vifte startet, men det luktet litt brent støv. Så prøvde jeg med en ny strømforsyning, men det ga heller ikke noe resultat. Da alt er dødt tror jeg det er hovedkortet som er kapput. Eller kan det være andre ting som kan gjør dette. Takknemlig for svar Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Høres ut som en kortsluttning av noe slag. Prøv å sjekk om alle skruene mellom kabinetet og hovedkortet er på plass, og få vekk støvet hvis du ikke har gjort det. Lenke til kommentar
lynx55 Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Høres ut som en kortsluttning av noe slag. Prøv å sjekk om alle skruene mellom kabinetet og hovedkortet er på plass, og få vekk støvet hvis du ikke har gjort det. Har tatt bort støvet, det var ikke mye av det. Vet ikke hvordan det ser ut på baksiden av hovedkortet. Hvis det har vært en kortslutning så er vel sannsynligheten stor for at hovedkortet er ferdig. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Bare se rundt på hovedkortet om det finnes skruer i hvert hull som går mot kabinettet. Lenke til kommentar
lynx55 Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Bare se rundt på hovedkortet om det finnes skruer i hvert hull som går mot kabinettet. Det var seks festepunkter med skruer i alle hullene. Skruene var fast. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 hmm... mye rart som egentlig være galt, prøv med et annet skjermkort, uten hardisk osv. Plugg ut det du kan å prøv deg fram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå