Gå til innhold

[Løst]Problemer med Steam


Anbefalte innlegg

hei :)

 

Steam fungerer ikke. Når jeg skal starte Steam kommer dette frem "Oppdaterer Steam..." står sånn i et minutt eller noe. Så kommer det frem "Kan ikke koble til Steam-nettverket. Det viser seg at du ikke er koblet til Internett, eller at Internett-tilkoblingen ikke er konfigurert riktig for Steam." får også valg mellom og prøve tilkobling på nytt eller start i frakoblet modus. har prøvd begge.

 

noen som kan hjelpe ? takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei :)

 

Steam fungerer ikke. Når jeg skal starte Steam kommer dette frem "Oppdaterer Steam..." står sånn i et minutt eller noe. Så kommer det frem "Kan ikke koble til Steam-nettverket. Det viser seg at du ikke er koblet til Internett, eller at Internett-tilkoblingen ikke er konfigurert riktig for Steam." får også valg mellom og prøve tilkobling på nytt eller start i frakoblet modus. har prøvd begge.

 

noen som kan hjelpe ? takk for alle svar :)

Har fått det samme før :thumbdown: sikker på at internetten er helt på topp? dette som var problemet mitt.

Lenke til kommentar
hei :)

 

Steam fungerer ikke. Når jeg skal starte Steam kommer dette frem "Oppdaterer Steam..." står sånn i et minutt eller noe. Så kommer det frem "Kan ikke koble til Steam-nettverket. Det viser seg at du ikke er koblet til Internett, eller at Internett-tilkoblingen ikke er konfigurert riktig for Steam." får også valg mellom og prøve tilkobling på nytt eller start i frakoblet modus. har prøvd begge.

 

noen som kan hjelpe ? takk for alle svar :)

Har fått det samme før :thumbdown: sikker på at internetten er helt på topp? dette som var problemet mitt.

Okei :(, jeg har bredbånd 2 mb så tror det er greit, hva gjore du for og fikse dette ?

 

Prøv og slette Clientregistry.blob i Steam mappa.

Har gjort det kommer samme dritten. :(

Lenke til kommentar

Kan du prøve og restarte modemet og ruteren? Verstefall kan du prøve og opne portane

 

TCP 27014 to 27050 inclusive (Steam downloads)

 

Sjå om det hjelper. Vanligvis skal det fungere heilt fint, vill anbefale reinstall steam før du tar portane :=) siden man "treng" ikkje å opne portane for update

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd og avinstalere steam og installert det på nytt. Men når jeg skal starte steam nå kommer dette frem "Updating Steam..." og etter noen minutt så kommer dette "Steam.exe (main exception): Unable to load library Steam.dell" og får ikke starte Steam :(

 

Håper noen kan hjelpe meg, dør viss jeg ikke får spille Modern Warfare 2 nå ; )

 

Kan du prøve og restarte modemet og ruteren? Verstefall kan du prøve og opne portane

 

TCP 27014 to 27050 inclusive (Steam downloads)

 

Sjå om det hjelper. Vanligvis skal det fungere heilt fint, vill anbefale reinstall steam før du tar portane :=) siden man "treng" ikkje å opne portane for update

åsen opner jeg portene ? og hvordan restarter jeg modeme ? :)

Endret av stiago
Lenke til kommentar
Den feilmelding får du når firewall sperre steam, Kva Antivirus har du installert og kva OS (Windows version, XP, Vista, 7 osv)

 

Lettaste måten og restarte modem og ruter er og dra ut strømmen så inn igjen :p

Jeg bruker windows security essentials og windows 7 ; ) , okei hahah

Lenke til kommentar
Først skal vi sjå om det er Windows som er skyldig.

 

Control Panel -> System and Security -> Windows Firewall -> Allowed Programs

 

Så finn du Steam.exe og add den på Work and public :=)

 

Så prøve du og starte steam på nytt :=)

den er kryssa av fra før.

Lenke til kommentar

Då prøve me å opne port:

 

1. Gå inn på rutern standar ip er: 192.168.0.1.

 

2. Log inn: Admin uten passord er standar vist du ikkje har fikset på dette.

 

3. Gå på Advance på hovudmenyen -> Port Forward

 

4. Navn (kan vere alt mulig får at det skal vere oversiktleg skriv vi)

 

NAME: Steam downloads TCP: 27014-27050

IP Adress: Din ip : UDP (Ha UDP open, treng ingen verdi der siden vi opner TCP ports)

 

Håper det hjelper litt vanskeleg å hjelpe i blinde siden eg ikkje er heime akkurat no :=)

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
Då prøve me å opne port:

 

1. Gå inn på rutern standar ip er: 192.168.0.1.

 

2. Log inn: Admin uten passord er standar vist du ikkje har fikset på dette.

 

3. Gå på Advance på hovudmenyen -> Port Forward

 

4. Navn (kan vere alt mulig får at det skal vere oversiktleg skriv vi)

 

NAME: Steam downloads TCP: 27014-27050

IP Adress: Din ip : UDP (Ha UDP open, treng ingen verdi der siden vi opner TCP ports)

 

Håper det hjelper litt vanskeleg å hjelpe i blinde siden eg ikkje er heime akkurat no :=)

okei :D men åsen ip ad da, er det den som begynner med 109.109 *** eller 192.*** ?

 

EDIT: tror jeg skjønte det nå (I) skal jeg bare trykke på save changes da?

Endret av stiago
Lenke til kommentar
mhm merkelig, Kan du gå innpå windows security essentials så settings og legge til steam på

 

Excluded processes tilfelle antivirusen til Windows er litt "slem" med deg

Nå har jeg gjort det men, Nå kommer det en annen error "Steam.exe (main exeption): To tun Steam, you must first connect to the Internet"

Lenke til kommentar

Okey snakka nett med ein kompis som tru du har reinstalert steam feil som gjer at du får internett connection problemer når du prøve å kjøre da

 

Følge guiden heilt nederst på siden (Manually Removing Steam)

 

https://support.steampowered.com/kb_article...=9609-OBMP-2526

 

Så laste du ned fersk kopi fra http://store.steampowered.com/

 

ellers er eg ute av idear

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
Okey snakka nett med ein kompis som tru du har reinstalert steam feil som gjer at du får internett connection problemer når du prøve å kjøre da

 

Følge guiden heilt nederst på siden (Manually Removing Steam)

 

https://support.steampowered.com/kb_article...=9609-OBMP-2526

 

Så laste du ned fersk kopi fra http://store.steampowered.com/

 

ellers er eg ute av idear

hm.. nei fungerte desvere ikke det eller :( men nå fikk jeg en venn til og instalere det han fikk det heller ikke til kom samme error.. kan det være noe feil med steam ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...