rublings Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg så en som ble blinket på inne i Fløyfjellstunnelen her i Bergen, og da lyste helt tunnelen opp! Og den tunnelen er relativt lang Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Du mister nattsynet og vel så det om du kjører på mørklagte veier over lengre tid og plutselig blir fotografert for å si det sånn Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Har aldri sett grønt lys før, bare det flashy røde lyset når noen kjører for fort. Bor i Bergens området. Bilen min har et avik på 5 km/t. Så viser speedo 50 så kjører jeg i 45. Har funnet det ut med GPS og de fartsmålerene som står rundtom i Bergensområdet. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Onkelen min sa det at hvis du er usikker på om du ble tatt eller ikke så ble du ikke tatt, han er yrkessjåfør, vet ikke om det gjelder noe på kredibiliteten jeg. Men jeg har ikke nok erfaring til å si noe om det. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 For noen uker siden blinka det rosa hos meg. Etter noen dager mottok jeg et rattrekk i rosa pysj. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Onkelen min sa det at hvis du er usikker på om du ble tatt eller ikke så ble du ikke tatt, han er yrkessjåfør, vet ikke om det gjelder noe på kredibiliteten jeg. Men jeg har ikke nok erfaring til å si noe om det. Om du har blitt tatt er kredilliteten større, yrkessjåfør eller ei Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Det er sånn grønt lys i fløyfjellstunnelen og. Men tror det er bare refleksjon som noen har nevnt her. For når den blinker med blitzen, så merker alle det. Så en som ble tatt en gang, herregud som jeg skvatt Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Forutsatt at dette klippet er ekte, og de ikke har tukla med filmtriks og dritt og møkk, så kan dere spole ett minutt og 20 sekunder ut i det og se hvordan det blinka der, i allefall... Endret 28. januar 2010 av Haakon* Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 nei, dette må løses, jeg vil ikke risikere å se et slikt lys selv, og ikke vite hva det er. Vi sender en mail, men til hvor? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 ATK-sentralen på Hamar(?) kan helt sikkert svare deg Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Spør de i dag. Jeg glemte det.. Endret 29. januar 2010 av toro2 Lenke til kommentar
inflames662 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Mener å huske en annen her som hadde sett et grønt lys? Misvisningen på nyere biler er ofte liten? edit: det var forresten 50/50 påstand og spørsmål. De fleste biler viser ganske mye feil. nye E-klasse viser ca 6-7 feil og samme på volvo v70 og s80. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Nyere fotobokser blinker ikke... de bruker infrarødt lys, og dermed merker du ikke om du blir tatt i fotoboksen eller ei... vet det er slike bokser i drift i finnfasttunnelen i Rogaland ihvertfall. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 De svarer ikke på mailen min.. Det får meg til å tro at det ER et grønt lys, men at det er hemmelig! Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 De svarer ikke på mailen min.. Det får meg til å tro at det ER et grønt lys, men at det er hemmelig! Slike organisasjoner er vel kjent for å bruke god tid på å svare. For øvrig er det vel neppe så mye hemmelighold rundt ATK. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Kamera på Askøy og Sotra utenfor Bergen er av den nye typen uten synlig blitz. Dette var bekreftet av politiet gjennom en artikkel i lokalavisen. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Fikk svar. Det var egentlig et vanskelig spørsmål, som vi måtte spørre Statens Vegvesen om, som har ansvar for drift og vedlikehold av fotoboksene. De fleste blitsene har helt hvitt lys, men siden dette ofte blender bilførerene, er det mange plasser erstattet med en infrarød blits, som i praksis sees som et svakt rødt lys. Pr. i dag har Statens Vegvesen to steder i landet hvor det er såkalt streknings-ATK. Der er det 50 m etter siste fotoboksen satt opp en stolpe hvor det blinker et orange lys hvis man er tatt. Ingen bokser skal egentlig lyse grønt, men så var det en gluping som kom på at det måtte være linsen; altså en lysrefleks i fotoobjektivet når man passerer. Det forutsetter at man har øynene festet mot fotolinsen akkurat når den har siktelinjen rett mot deg, men ser man mot fotoboksene hele tiden og sitter i rett høyde over bakken, vil man jo før eller senere passere det punktet. Noen annen forklaring har vi ikke fått, dog har jeg et annet svaralternativ, men det skal jeg la ligge. Sånn, nå må jeg skrive en mail som forklarer "mase-mailen" jeg mailet i går.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå