r0zie Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Hei. Får ikke startet opp PC. Gjelder laptop til dama, en Acer TM 5510. Butikken den ble kjøpt på er styrt av noen idioter og det har vært problem med dataen siden første dag, burde sikkert vert returnert og byttet ut for LENGE siden, men har ikke lyst å gå tilbake i butikken da jeg vet at de kommer til å krangle noe jævlig på om dette er noe de skal ta ansvar for, da dette er tidligere erfaring fra min side.. (har hatt problem med tv kjøpt der tidligere) Får en feilmelding rett etter bios loader (se bilde) når feilmeldingen kommer og jeg velger å fortsette, fryser windows under loadingen. NOEN ganger kommer ikke feilmeldingen opp, og PC fungerer som fint.. Lurer litt på å skru den opp for å se om det er noe som er løst inni der, men gjør ikke det hvis det er bare software feil.. Har dog prøvd å formattere uten hell.. håper noen kan hjelpe meg.. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Er en lokal forhandler, gidder ikke å legge det ut før jeg vet om jeg evt kan fikse dette selv.. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Jeg ville prøvd å trykke f2 for å komme inn i bios, og etterpå lagre og restarte maskinen, det pleier å ordne enkelte feil i bios, men om det funker på dette vet jeg ikke helt, ettersom jeg ikke har hatt sånne problemer selv. Men er verdt et forsøk. Endret 22. januar 2010 av arjato Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) hm, vet ikke helt. Men har du prøvd å sjekke feilmeldingen, mener altså at du skal fysisk gå inn i pc'en og se om det er noe galt med pci sporet. (kan hende det er en metallbit som er der inne og kortslutter et eller annet) edit: så ikke at der var bærbar, da er det vel ikke særlig mye du kan gjøre selv uten å åpne maskinen. Endret 22. januar 2010 av Ihasabucket Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 har prøvd å resette bios uten hell.. lurer veldig på å opne pc å kikke inni men vil ikke gjøre det siden det da er garantert at den er boss om det ikke ordner seg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå