Gå til innhold

Hvorfor skal det å like filmer som Stalker være et mål?


Skogsraa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er vel mer at folk vil fremstille seg "superior" ovenfor andre når det kommer til filmer og filmsmak. De tror at bare de liker nok "ukjente" filmer så er det virkelig "konge" på filmhaugen.

 

Jeg er en av de "mainstream" folkene som holder meg til de litt mer kjente filmene fremfor å luske i bakgater med ukjente indie produksjoner eller totalt ukjente produksjonere. Jeg får det slengt titt som ofte i trynet at min filmsmak bare er rævva kjøttkake men, bryr meg ikke. Disse folkene som tror at de er overlegen andre fordi de ser andre filmer kan bare gå hjem og vogg. Smaken er som baken, delt og full av dritt. Første steg derimot er å akseptere dette, og der har dette forumet langt igjen fremdeles.

Lenke til kommentar
Dette er vel mer at folk vil fremstille seg "superior" ovenfor andre når det kommer til filmer og filmsmak. De tror at bare de liker nok "ukjente" filmer så er det virkelig "konge" på filmhaugen.

Hvordan har du kommet til denne konklusjonen? Med slike radikale påstander ville vel et par eksempler vært på sin plass. Jeg tror nemlig dette bare er en vrang forestilling du skaper deg selv.

Lenke til kommentar
Dette er vel mer at folk vil fremstille seg "superior" ovenfor andre når det kommer til filmer og filmsmak. De tror at bare de liker nok "ukjente" filmer så er det virkelig "konge" på filmhaugen.

 

Jeg er en av de "mainstream" folkene som holder meg til de litt mer kjente filmene fremfor å luske i bakgater med ukjente indie produksjoner eller totalt ukjente produksjonere. Jeg får det slengt titt som ofte i trynet at min filmsmak bare er rævva kjøttkake men, bryr meg ikke. Disse folkene som tror at de er overlegen andre fordi de ser andre filmer kan bare gå hjem og vogg. Smaken er som baken, delt og full av dritt. Første steg derimot er å akseptere dette, og der har dette forumet langt igjen fremdeles.

Jeg tror både du og trådstarter heller beviser at fordommene stort sett går andre veien.

Lenke til kommentar
Dette er vel mer at folk vil fremstille seg "superior" ovenfor andre når det kommer til filmer og filmsmak. De tror at bare de liker nok "ukjente" filmer så er det virkelig "konge" på filmhaugen.

 

Jeg er en av de "mainstream" folkene som holder meg til de litt mer kjente filmene fremfor å luske i bakgater med ukjente indie produksjoner eller totalt ukjente produksjonere. Jeg får det slengt titt som ofte i trynet at min filmsmak bare er rævva kjøttkake men, bryr meg ikke. Disse folkene som tror at de er overlegen andre fordi de ser andre filmer kan bare gå hjem og vogg. Smaken er som baken, delt og full av dritt. Første steg derimot er å akseptere dette, og der har dette forumet langt igjen fremdeles.

 

Her gjør man seg til offer igjen uten å vise til eksempler. Kritikk og motargumenter er ikke nødvendigvis slakt og uthengning.

Lenke til kommentar

Jeg har min smak og bryr meg fint lite om hva andre syns. Det er bare framstillingen av de særeste filmene jeg ikke liker. Stalker framstilles blant mange som en perfekt film en skal jobbe mot. HVis en person sier at han ikke liker Kill Bill får han ikke beskjed om å vente noen år, så kanskje han liker den bedre.

 

Men Stalker skal liksom alle like. Liker en den ikke skal en vente til en liker den. Som om det ikke fins noen logisk forklaring på hvorfor vedkommende ikke likte den. Han er bare ikke moden nok.

Lenke til kommentar
Dette er vel mer at folk vil fremstille seg "superior" ovenfor andre når det kommer til filmer og filmsmak. De tror at bare de liker nok "ukjente" filmer så er det virkelig "konge" på filmhaugen.

Hvordan har du kommet til denne konklusjonen? Med slike radikale påstander ville vel et par eksempler vært på sin plass. Jeg tror nemlig dette bare er en vrang forestilling du skaper deg selv.

 

 

Her gjør man seg til offer igjen uten å vise til eksempler. Kritikk og motargumenter er ikke nødvendigvis slakt og uthengning.

 

Klart, her er et eksempel som hendte med meg:

 

Det var da snakk om "The shining" og de 2 filmatiseringene som til nå er gjort. Jeg la frem min mening hvorvidt jeg ikke likte Kubricks versjon og likte bedre miniserien fra 97. Det ble da sider opp med sider ned hvor ELENDIG filmsmak jeg har, ikke vet noe, bør se flere filmer etc etc etc. Det var ikke noe motargumentering men total frontalangrep mot meg som person, fremfor sak.

 

Det er nettopp slik holdning man og finner på andre filmforum, f.eks IMDBs filmforum. Det er ikke snakk om motargumentering men et forsøk å fremstille personer som underlegen fordi de ikke har hørt om en eller annen kise i indre Mongolia som laget en film.

Lenke til kommentar

Det minner meg om South Park episoden hvor folk fra San Fransisco elsker lukten av sin egen fis, det blir vel til en grad spørsmål om tilhørighet.

 

I noen tilfeller kan erfaring, opplevelser, sinnstemning(trøtt, opplagt?) og tilsvarende gi grunnlag for hvordan man endrer sitt syn på en film. Men at dette er gjeldende i så stor grad enkelte vil ha det til mener jeg er tull.

Lenke til kommentar

Hvorfor den er kjedelig? Det er vel rimelig forståelig? Jeg elsker 2001, men jeg ville aldri latet som den ikke kan være utrolig kjip hvis den ikke treffer deg. Uansett om man elsker hvert øyeblikk med Stalker så må man kunne forstå hvorfor den kan fremstå ikke bare som "ikke fantastisk", men direkte forferdelig? Selv om man synes overgangen inn i "Stalker-land" var gåsehudfremkallende og magisk så må man vel forstå hvorfor en som ikke blir tatt av filmen i like stor grad vil se på det som hjernedrepende kjedelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...