saluttknall Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Hei! For en tid tilbake inngikk jeg et lite veddemål med en kompiss. Innsatsen var 10 kr og 2 sjokolademelk fra skolens kantine, og spørsmålet var om Franklin (den vesle skillpadden som hadde sin egen serie på NRK rundt år 2000) kunne telle til 2 og knytte sine sko, eller om han kunne gange med 2 og knytte sine sko. Vi har prøvd diverse søkemotorer, men informasjonskildene gir motstridende informasjon. Jeg lurte derfor på om noen av dere visste svaret, eller om dere kunne poste en link hvor jeg kunne fått streame en episode, slik at jeg fikk hørt det selv. På forhånd takk Deres hengivne venn Saluttknall Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Dere får sjekke. Serien går enda =P http://www.nrk.no/programmer/sider/franklin/ Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Takk for linken, men det ser ikke ut til at programmet ligger ute på Nett-TV. Er det noen mulighet for å streame programmet fra NRK's hjemmeside? Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Jeg er rimelig sikker på at han kunne gange med 2. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Det tror jeg også. Å kunne telle til to er jo ingen bragd. Lenke til kommentar
SpencerReid Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Gange med to, og knyte sine sko. Ganske sikker Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Telling gir flere resultater hos Google. Desuten må jeg ha bevis i form av et filmklipp o.l. Har søkt litt rundt, men finner lite. Noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
morgster Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Wikipedia.org kan hjelpe deg med dette Søkeord: franklin the turtle. Franklin is a growing young turtle who, as his television stories and books always begin, "...could count by twos and tie his shoes". Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Men er det ikke en mulighet for at de endret det i dubben, slik at det skulle passe bedre for et norsk publikum? Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Ok, en relativt usikker kilde, men la gå. Franklin (Han skilpadden som kunne gange med to og knyte sine sko. Her er Franklin, han skal ut på eventyr ) http://martinehehe.blogspot.com/2008/11/tiendenovember.html Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Gange med to og knyte sine sko. Har sikkert 50 DVDer med Franklin her ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå