Knife Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 Jo. Så pølser fra kjøttbutikken vil ikke bli sett som ferdigmat? De er ganske dyre btw Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 Ferdigmat er det jo strengt tatt. Men junk-food er det ikke etter mitt syn. En saftig biff er jo i og for seg også ferdigmat da kua allerede er drept, partert, vakumpakket og kjørt ut til butikken. Størsteparten av arbeidet er allerede gjort, ergo; ferdigmat. Relativt begrep altså, selv om de fleste forbinder det med Fjordland, frysedisk og Burgere. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 Var nok ikke det jeg tenkte på. Men tror du at kvaliteteten på kjøtt er noe særlig? Blir det ikke samme som kjøttdeig bare et annet kjøtt? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 "Ferdigmat" er eit lite informerande ord. Mykje mat kan være nær sagt ferdig utan å være søppelmat. Søppelmat er McDonalds, grillpølser, kebab osv. Lite næringsinnhald og mykje feitt. Ofte på grunn av tilbehøret som dressing, ketchup, pommes frites. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 Det kommer jo helt an på hvor de kommer fra. Kjøttdeig har også mange ulike kvaliteter. Er det ren kjøttdeig er det jo på lik linje med en biff, bare at den er kvernet opp. Andre typer har et noe mer variert innhold, samt mye salt og vann. Er det en seriøs slakter som står for tillagingen vil jeg tro at kjøttet er ganske rent, selv om man ikke stapper modnet indrefilet inn i kverna. Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 25. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2010 Det spiller vel liten rolle om det blir ansett som ferdigmat eller ei, men pølser generelt inneholder mer fett og mindre protein enn rent magert kjøtt - enkelt og greit. Så er det opptil en selv hvor mye fettrikt kjøtt man ønsker å spise Tipper pølsene er dritgode jeg da Lenke til kommentar
Knife Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2010 Det er ikke fettet egentlig Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 Som sagt tidligere. E250. Hvis du er i tvil, så er det jo greit å få lest ingrediensene? Da kan du jo selv gå gjennom lista å se hva som er bra og hva som er dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå