Knife Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Hei. Min stefar pleier alltid å komme hjem med store katonger med pølser i alle slags varianter. Ostepølser, krydderpølser, winer, grill osv. Det er pølser fra en kjøttbutikk. Så jeg lurer på.. Et det spiselig med tanke på proteinkvalitet og kvalitet? Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Det er ca 10-12g protein per 100g pølse. Er ikke akkuratt ''kostskudd'' pølse. Hvilke proteiner, mineraler og vitaminer som er i pølse vet jeg ikke. Men om du gidder er det bare å lese her. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Jada. Og det er 40g protein i en grandis. Det er ikke det jeg tenker på. Men kvalitet... Lenke til kommentar
Pollador Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Pijus tenker på den biologiske verdien til proteinet, ikke bare hvor mye det er. Edit: Pijus kom med i forkjøpet. Endret 22. januar 2010 av Pollador Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Jeg ser og har alltid sett på det som junkfood Lenke til kommentar
Knife Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Noe jeg også har gjort. Men dette er ikke billig pølser kjøpt fra rimi. Lenke til kommentar
different Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Jada. Og det er 40g protein i en grandis. Det er ikke det jeg tenker på. Men kvalitet... Det er fortsatt kun 12g per 100g i pølse, hvilket i seg selv betyr at det er dårlig kvalitet på kjøttet. Og såvidt jeg vet er pølse et farseprodukt, og da får du mye annet med på kjøpet (derav kun 12g protein). Pølse er pølse, fra Rimi eller ikke. Endret 22. januar 2010 av different Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Tror kvaliteten på pølsa er av betydning om du bruker bra eller billig kjøtt i farsen. Men så liker jeg og tenke at protein er protein, og trening er trening. Gidder ikke kosthold og logging jeg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Det er vel kanskje meir proteiner i kyllingpølser, kalkunpølser (om det finnes)? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Jada. Og det er 40g protein i en grandis. Det er ikke det jeg tenker på. Men kvalitet... Det er fortsatt kun 12g per 100g i pølse, hvilket i seg selv betyr at det er dårlig kvalitet på kjøttet. Og såvidt jeg vet er pølse et farseprodukt, og da får du mye annet med på kjøpet (derav kun 12g protein). Pølse er pølse, fra Rimi eller ikke. Og det er 3,2g protein per 100g melk. Det betyr jo ikke at melken er dårlig kvalitet fordi det inneholder lite protein per 100g. Det jeg vil ha er biogoligske verdien på pølser. Blir ikke pølser regnet som kjøtt? Endret 22. januar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Pølser regnes som dyreskrot og litt kjøtt. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Så da funker det ikke til middag? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Pølser er jo koblet ganske bra til f.eks tarmkreft, så ikke noe jeg ville spist ofte. Konserveringsmidlene som brukes er ikke spesielt gunstige, men de er i alle fall balansert i Norge, noe som gjør dem mindre skadelig enn f.eks de som typisk brukes i USA. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Ja, pølser er junk, eller søppel, usunt og ekkelt. Blir kvalm av og spise pølse. Lenke til kommentar
eleganten Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 Er det ingrediensliste? Bruk den, eller spør slakteren. Proteinkvaliteten trenger ikke å være dårlig (kommer an på kjøttet som er brukt). Det eneste negative er vel E250, som ofte er å finne i slike produkter. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Syntetisk fremstilt. Omdiskutert. Stopper bakterievekst bla botulisme bakterien (Clostridium bitulinum). Finnes naturlig i enkelte grønnsaker. Hva er det med E250 da? Endret 23. januar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 Det er en betydelig forskjell på pølse.. Og Pølse, med stor P... ..Basta! Lenke til kommentar
Knife Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 Det er en betydelig forskjell på pølse.. Og Pølse, med stor P... ..Basta! Så hva vil du frem til? At disse pølsene man kjøper på en kjøttbutikk (ostepølser, svær pølser med P) er bedre kvalitet enn disse winer pølsene man kjøper i butikken? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 Fremsto ikke det ganske klart? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå