Pubé Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 det er det... 55 i en klasse? det er jo sykt! vi har sånn 25-30 i hver klasse vi. Veit det er sykt Komunen ville vel spare litt penger når det kom til lærere Torjus er et drit kult navn BTW Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 det er Knut og... Heter egentlig Knut Torjus skjønner du Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Skjønner ikke at dere orker, jeg synes ikke all tiden jeg evt. må bruke på å få så bra karakter i matte ville vært verdt det Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg vil tro at mange av de som får toppkarakter i matte (inkludert meg) faktisk jobber mindre enn de som ikke får det. For noen er matte veldig logisk og man trenger ikke å pugge alt mulig, fordi man skjønner det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Det er godt mulig, men de fleste jeg vet om som får slike karakterer på skolen min, ser ut som de pugger en del, iallefall Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Er det S og R det heter på VG2 og 3? Er det slik at om man tar R så trenger man bare å ta i 2., og man tar i 3. om man ønsker det, mens om man tar S så må man ta i både 2. og 3.? Blir vel R på meg til neste år, men jeg lurer litt.. S1+S2=R1. R1+R2 er det beste du kan ta innenfor matte. Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Gratulerer! Ikke verst, har mål om å få en sekser i matte jeg også. Men har klart å komme opp i en sekser i tysk så det er jeg fornøyd med. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Gratulerer!Ikke verst, har mål om å få en sekser i matte jeg også. Men har klart å komme opp i en sekser i tysk så det er jeg fornøyd med. Har 5 i matte og 2 i Tysk jeg Det er det eneste faget jeg ligger under 4 på :!: Knut Torjus Kanskje jeg skal bytte navn Liker ikke Andreas Lenke til kommentar
Joαkim Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Gratulerer!Ikke verst, har mål om å få en sekser i matte jeg også. Men har klart å komme opp i en sekser i tysk så det er jeg fornøyd med. Har 5 i matte og 2 i Tysk jeg Det er det eneste faget jeg ligger under 4 på :!: Knut Torjus Kanskje jeg skal bytte navn Liker ikke Andreas Jeg har 2 i matte og 5 i tysk :S, skulle GJERNE byttet om de karakterne Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg vil tro at mange av de som får toppkarakter i matte (inkludert meg) faktisk jobber mindre enn de som ikke får det. For noen er matte veldig logisk og man trenger ikke å pugge alt mulig, fordi man skjønner det. er nok enig i det, selv om de som får dårlig karakter i matte ikke alltid pugger så mye heller da. Lenke til kommentar
Hvordangaardet Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg er en av de som må jobbe MYE for å få bra karakter i matte(starter ofte å øve 2 uker før prøver). Fikk min første 5'er i R1 på lekseprøve etter jul, og har aldri blitt så glad over en så liten prøve før! Venter i spenning på å få tilbake kapittelprøven nå! Matte ftw Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Lykke til Hvordangaardet! Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Jeg vil tro at mange av de som får toppkarakter i matte (inkludert meg) faktisk jobber mindre enn de som ikke får det. For noen er matte veldig logisk og man trenger ikke å pugge alt mulig, fordi man skjønner det. er nok enig i det, selv om de som får dårlig karakter i matte ikke alltid pugger så mye heller da. Dette gjelder kanskje på ungdomsskolen, men ikke tro at det fortsetter sånn i R1 og R2. Her vil de som ikke har forståelsen droppe ut/skifte fag, og de som har forståelsen men ikke jobber få 2-4. De som får toppkarakter i R-fagene er mennesker med god forståelse og som samtidig jobber med faget. Hvis du vil ha 6 i R2 er det bare å sette seg ned med regneblokken. Endret 7. februar 2010 av SkoMedHull Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 gleder meg! Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Kom opp i matte i prøve-muntlig! Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 double yay! Lenke til kommentar
ElizabethFina Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg vil tro at mange av de som får toppkarakter i matte (inkludert meg) faktisk jobber mindre enn de som ikke får det. For noen er matte veldig logisk og man trenger ikke å pugge alt mulig, fordi man skjønner det. er nok enig i det, selv om de som får dårlig karakter i matte ikke alltid pugger så mye heller da. Dette gjelder kanskje på ungdomsskolen, men ikke tro at det fortsetter sånn i R1 og R2. Her vil de som ikke har forståelsen droppe ut/skifte fag, og de som har forståelsen men ikke jobber få 2-4. De som får toppkarakter i R-fagene er mennesker med god forståelse og som samtidig jobber med faget. Hvis du vil ha 6 i R2 er det bare å sette seg ned med regneblokken. Nettopp sånn her var det for meg. Jeg er og har alltid vært den beste på min alder i hoderegning, så jeg har tatt lett på matte i hele grunnskolen, men da jeg begynte på VGS med T-matte, merka jeg fort at hoderegningen ikke hjalp mye da man må kunne så utrolig mange forskjellige regler og være i stand til å drøfte hvilke(n) regler/regel man skal benytte seg av i veldig like situasjoner. Har R-matte og går 2.-året nå, og det er utrolig tungt. Dette MÅ pugges på om du skal ha over 4, ikke sitt og tenk i ett sekund at det går an å la være å pugge til en matteprøve på dette nivået og likevel få toppkarakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå