Gå til innhold

YES, 6-er i matte

Sinna'gurk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Skjønner ikke at dere orker, jeg synes ikke all tiden jeg evt. må bruke på å få så bra karakter i matte ville vært verdt det :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Det er godt mulig, men de fleste jeg vet om som får slike karakterer på skolen min, ser ut som de pugger en del, iallefall :fun:

Lenke til kommentar
Er det S og R det heter på VG2 og 3? Er det slik at om man tar R så trenger man bare å ta i 2., og man tar i 3. om man ønsker det, mens om man tar S så må man ta i både 2. og 3.? Blir vel R på meg til neste år, men jeg lurer litt..

S1+S2=R1.

R1+R2 er det beste du kan ta innenfor matte.

Lenke til kommentar
Gratulerer!

Ikke verst, har mål om å få en sekser i matte jeg også.

Men har klart å komme opp i en sekser i tysk så det er jeg fornøyd med.

Har 5 i matte og 2 i Tysk jeg :p

Det er det eneste faget jeg ligger under 4 på :!:

Knut Torjus :wow:

Kanskje jeg skal bytte navn :p

Liker ikke Andreas :ermm:

Lenke til kommentar
Gratulerer!

Ikke verst, har mål om å få en sekser i matte jeg også.

Men har klart å komme opp i en sekser i tysk så det er jeg fornøyd med.

Har 5 i matte og 2 i Tysk jeg :p

Det er det eneste faget jeg ligger under 4 på :!:

Knut Torjus :wow:

Kanskje jeg skal bytte navn :p

Liker ikke Andreas :ermm:

Jeg har 2 i matte og 5 i tysk :S, skulle GJERNE byttet om de karakterne :p

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at mange av de som får toppkarakter i matte (inkludert meg) faktisk jobber mindre enn de som ikke får det. For noen er matte veldig logisk og man trenger ikke å pugge alt mulig, fordi man skjønner det.

er nok enig i det, selv om de som får dårlig karakter i matte ikke alltid pugger så mye heller da.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at mange av de som får toppkarakter i matte (inkludert meg) faktisk jobber mindre enn de som ikke får det. For noen er matte veldig logisk og man trenger ikke å pugge alt mulig, fordi man skjønner det.

er nok enig i det, selv om de som får dårlig karakter i matte ikke alltid pugger så mye heller da.

Dette gjelder kanskje på ungdomsskolen, men ikke tro at det fortsetter sånn i R1 og R2. Her vil de som ikke har forståelsen droppe ut/skifte fag, og de som har forståelsen men ikke jobber få 2-4. De som får toppkarakter i R-fagene er mennesker med god forståelse og som samtidig jobber med faget.

Hvis du vil ha 6 i R2 er det bare å sette seg ned med regneblokken.

Endret av SkoMedHull
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette gjelder kanskje på ungdomsskolen, men ikke tro at det fortsetter sånn i R1 og R2. Her vil de som ikke har forståelsen droppe ut/skifte fag, og de som har forståelsen men ikke jobber få 2-4. De som får toppkarakter i R-fagene er mennesker med god forståelse og som samtidig jobber med faget.

Hvis du vil ha 6 i R2 er det bare å sette seg ned med regneblokken.

Nettopp sånn her var det for meg. Jeg er og har alltid vært den beste på min alder i hoderegning, så jeg har tatt lett på matte i hele grunnskolen, men da jeg begynte på VGS med T-matte, merka jeg fort at hoderegningen ikke hjalp mye da man må kunne så utrolig mange forskjellige regler og være i stand til å drøfte hvilke(n) regler/regel man skal benytte seg av i veldig like situasjoner. Har R-matte og går 2.-året nå, og det er utrolig tungt. Dette MÅ pugges på om du skal ha over 4, ikke sitt og tenk i ett sekund at det går an å la være å pugge til en matteprøve på dette nivået og likevel få toppkarakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...