raysv Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Noen som har en anelse om det er planlagt en firmware update til PS3 som gjør at den klarer å håntere *.mkv filer? eventuelt om det er rett rundt hjørnet? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Så vidt jeg forstår, så snuser sony på det til TVer og BD spillere (på lik linje med alle andre av de store produsentene). Ikke umulig at det kommer til PS3 med en patch da. Det hadde vært gull iallefall. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Ja, mkv støtten på standalone produkter hos andre produsenter nå begynner jo å bli forholdvis "standard". Hadde håpet jeg kunne gått bort fra mp4 formatet snart siden ps3 ikke klarer å ta i mot AC3 passthru så lenge det er i mp4, og DTS passthru er så vidt jeg veit ikke mulig med mp4 i det hele tatt... Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Ja, mkv støtten på standalone produkter hos andre produsenter nå begynner jo å bli forholdvis "standard". Hadde håpet jeg kunne gått bort fra mp4 formatet snart siden ps3 ikke klarer å ta i mot AC3 passthru så lenge det er i mp4, og DTS passthru er så vidt jeg veit ikke mulig med mp4 i det hele tatt... Det er jo ikke noe automatikk i at passthru problemene forsvinner bare fordi man begynner å støtte et nytt fil-format. Hva slags mp4 format er det du bruker idag da ? Det vanlige metoden (mkv2vob/ps3mediaserver) nå er å remuxe til VOB-filformatet for å få spillt av AC3, og DTS kan sendes som PCM hvis du har digital link til din DTS-kompatible receiver/forsterker. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Nei vet det ikke er automatikk i det. Men mp4 har i forholdvis kort tid støttet AC3 passthru, og støtter ikke DTS passthru i det hele tatt så vidt jeg har skjønt. PS3 er pr dags dato ikke oppdatert så den støtter passthruen så lenge det kjøres i mp4/m4v. Så regner jo med / håper at dette ikke ville blitt et problem med mkv containeren da mkv skal ha full støtte for begge deler, og derfor slippe å convertere med mkv2vob. Grunnen til at jeg ikke har tatt i bruk ps3media server men har brukt twonky istede (som ikke har transcoding/remux muligheter) er fordi jeg ikke har noe grafisk grensesnitt på NAS'en min, og har vært avhenig av terminal. Installerer gnome på den nå så kan jeg teste ut ps3 media server, ps3en står direkte koblet mot reciveren med hdmi så da burde den jo klare DTS'en. Er forøvrig m4v container, h/x264 og AC-3 Passthru jeg har prøvd meg på. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 ps3media server er ganske genial, men om jeg kunne unngå å bruke serveren til transkoding så hadde det vært gull. den hakker nemlig på 1080p materiale. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Grunnen til at jeg ikke har tatt i bruk ps3media server men har brukt twonky istede (som ikke har transcoding/remux muligheter) er fordi jeg ikke har noe grafisk grensesnitt på NAS'en min, og har vært avhenig av terminal. ps3mediaserver kan godt kjøres uten GUI, men da må du editere konfigfilen for hånd. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Detta funka dårlig hos meg, får kun "Defekt data" jeg når jeg prøver å spille av mkv filene Lenke til kommentar
raysv Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 rett og slett fordi at det ikke var riktig rettigheter på txmuxer, ble bare permission denied gitt når ps3ms prøvde å transcode.. så streamer her nå Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Bruk mkv to vob, fungerer helt utrolig bra! http://hubpages.com/hub/How-To-Play-MKV-Fi...n-Playstation-3 Endret 22. januar 2010 av Selvin Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Bruk mkv to vob, fungerer helt utrolig bra! Når jeg bruker MKV to VOB så blir det forstyrrelser i bildet. Ved avspilling av filmer som er konvertert med MKV to VOB på PS3 dukker forstyrrelsene opp i form av streker med litt tykkelse som legger seg vannrett tvers over bildet. Disse strekene dukker opp kanskje 4-5 ganger i løpet av en lang film. Endret 23. januar 2010 av 2die4 Lenke til kommentar
raysv Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Jeg er i tilegg linux bruker så mkv2vob så er i det hele tatt dårlig med mulighet for det her i gården. Pluss at det er alltid kjekt å slippe en ekstra konverterings jobb, i og med at jeg ripper samlinga mi ned til mkv i utgangspunktet da detter er den containeren jeg ser flest fordeler med. SÅ enn så lenge kjører jeg nok på med ps3 media server og krysser finga for at det blir native support på ps3en etterhvert så jeg slipper transcodinga. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Bruk mkv to vob, fungerer helt utrolig bra! Når jeg bruker MKV to VOB så blir det forstyrrelser i bildet. Ved avspilling av filmer som er konvertert med MKV to VOB på PS3 dukker forstyrrelsene opp i form av streker med litt tykkelse som legger seg vannrett tvers over bildet. Disse strekene dukker opp kanskje 4-5 ganger i løpet av en lang film. Aldri opplevd. Generelt fungerer mkv2vob udmerket for min del, har du sjekket instillinger og sånt? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 hadde vært fint med native support for .mkv absolutt, men tviler på at jeg hadde merka noen forskjell, ps3mediaserver er bare fantastisk. Når jeg kommer hjem fra jobb har rss-feedene mine automatisk lastet ned alle nye filmer og serier jeg interesserer meg for, da er det bare å sette seg ned i godstolen og trykke PLAY uten noe trykking eller fikling noen plasser men ja.. Sony kunne godt fått fingern ut av ræva og lagt det inn native støtte, slik at alle kan nyte godt av .mkv Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 ps3mediaserver fungerer fantastisk, men hadde vært chill å sluppet å ha på den stasjonære når en skal se film. Tror jeg må bygge meg en vifteløs server. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Jeg er i tilegg linux bruker så mkv2vob så er i det hele tatt dårlig med mulighet for det her i gården. Pluss at det er alltid kjekt å slippe en ekstra konverterings jobb, i og med at jeg ripper samlinga mi ned til mkv i utgangspunktet da detter er den containeren jeg ser flest fordeler med. SÅ enn så lenge kjører jeg nok på med ps3 media server og krysser finga for at det blir native support på ps3en etterhvert så jeg slipper transcodinga. Mkv2Vob fungerer utmerket i linux.. http://www.unyttig.info/2009/04/23/it-works-mkv2vob/ (Google søkeord: linux mkv2vob) Endret 25. januar 2010 av serrghi Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Aldri opplevd. Generelt fungerer mkv2vob udmerket for min del, har du sjekket instillinger og sånt? Har prøvd å se litt der men hva skulle jeg ha forandret i innstillingene for at dette problemet skal forsvinne? De eneste forandringene jeg har gjort etter å ha installert programmet er å hake av for "large subtitles" og "overscan". Disse forstyrrelsene dukker opp i hver bidige film jeg konverterer. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Sjekk her: http://www.afterdawn.com/guides/archive/ho...ing_mkv2vob.cfm Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Sjekk her: http://www.afterdawn.com/guides/archive/ho...ing_mkv2vob.cfm Jepp, det ser riktig ut. Hvorfor jeg får disse forstyrrelsene i bildet må bare gudene vite. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Jepp, det ser riktig ut. Hvorfor jeg får disse forstyrrelsene i bildet må bare gudene vite. Hvorfor har du huket av for Overscan egentlig ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå