aok Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 jeg skal kjøpe meg tursekk og lurer på hvor stor den må være.. Bruk: sein vår - sommer - tidlig høst, dagsturer og kortere overnattingsturer med telt. Har en sønn på 4 som sikkert skal bli med på tur og vil derfor trenge å pakke for ham også (sovepose/klær og mat) er uerfaren på denne type turer, men føler selv jeg ikke er en 'slik som' skal ha med seg massse utstyr.. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg ville ha sikret meg og valgt en 80-literssekk, ikke velg under 70 iallfall. Turgåere (mannlige) over flere dager velger gj. 90+ Er ingen spesialist direkte, men siden ingen andre har svart... Lenke til kommentar
Vip3r Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg har klart meg fint på mine turer gjennom mange år med min 60l sekk. Det er dog utstyr til meg alene. Er dere flere vil jeg anbefale en 80l sekk. Ser ikke poenget i å ha noe større da man faktisk skal klare å dra med seg det man pakker ned gjennom krevende terreng og over lengre distanser:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå