Gå til innhold

Innkjøpspriser (engros)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

- nForce2SPP/MCP-T/Ultra 400,1394,Dual LAN 100+ 840,- + mva(1041,60) + frakt

Sony Digital Videokamera DCR-TRV33

Kamera

NOK 5,520.00 ekskl. mva.

(NOK 6,844.80 inkl. mva.) + frakt

Lenke til kommentar

Joggi, du vet at det du gjør der egentlig er et brudd på kontrakten med norek?

Siden du tydligvis er kunde kan du jo se nederste punkt på denne siden(man må vere logget inn for å kunne se denne siden).

Les også notisen nederst på denne siden.

Tror nok ikke at norek kommer til å gå på et all-out-attack, men det er en grunn til at vandlige forbrukere ikke får se prisene på websiden.

Lenke til kommentar

Siden du tydligvis er kunde kan du jo se nederste punkt på denne siden(man må vere logget inn for å kunne se denne siden).

Tror nok ikke at norek kommer til å gå på et all-out-attack, men det er en grunn til at vandlige forbrukere ikke får se prisene på websiden.

Hmm... ingen av disse sidene sier noe om at man ikke skal si videre priser. - For det første må det da være opp til enhver "forhandler" om han vil gi sinn innpris til "Kunden" (og også hvor han kjøper det fra) - slik at de f.eks kan bli enige om et påslag, og for det andre så er det som sagt over her kun referert til fysisk distribusjon av innholdet på/i norek sine sider/sine filer ...

Å referer til noe som står på disse sidene kommer neppe inn under dette.

Lenke til kommentar

hørtes logisk ut. Er hvertfall sånn det er i min bransje (elektrikker). Kan fortelle kunden hva jeg gir for det jeg, men han får det faen ikke til prisen min uansett ;) Blir ikke noe tap for engros forhandlere uansett det. De tjener det de skal de, på prisen jeg har kjøpt det for..

Lenke til kommentar
Hmm... ingen av disse sidene sier noe om at man ikke skal si videre priser. - For det første må det da være opp til enhver "forhandler" om han vil gi sinn innpris til "Kunden" (og også hvor han kjøper det fra) - slik at de f.eks kan bli enige om et påslag, og for det andre så er det som sagt over her kun referert til fysisk distribusjon av innholdet på/i norek sine sider/sine filer ...

Å referer til noe som står på disse sidene kommer neppe inn under dette.

Klippet fra prislister siden;

• til andre parter.  

slik jeg forstår det vil det si og gi priser ut i public domain er ikke tillat

Lenke til kommentar

litt vel firkanta kanskje

å si hva inkjøpsprisen er på 1-2 produkt ser ikke jeg på som brudd noen avtale

derimot legger jeg ut hele prislisten og tar ibruk bilder, info og slikt for å bruke det i min egen markedsføring er et klart brudd. Regner vel med at det er dette dem sikter til.

Det er riktig at man må logge seg inn for å få priser og lagerstatus. Her ser jeg mer reklameverdien på 2 stk produkt som høyere enn et evntuellt tap for levereandøren.

Man kan faktisk vise til at prisnivået er er ganske lavt og at forhandlerene tjener lite på disse produktene. Dermed kan folk få et mere bevisst forhold til pris og fortjeneste i databransjen. Vi som er i bransjen tjener utrolig lite på et enkelt produkt og er da avhengig av kvantitet. Tipper avansen er på ca 5-15 % i de fleste datashoppene.

Lenke til kommentar
hørtes logisk ut. Er hvertfall sånn det er i min bransje (elektrikker). Kan fortelle kunden hva jeg gir for det jeg, men han får det kjøss ikke til prisen min uansett ;) Blir ikke noe tap for engros forhandlere uansett det. De tjener det de skal de, på prisen jeg har kjøpt det for..

Ja, blir litt annet at du forteller kunden din hva du betaler for delene du trenger. Det jeg reagerte på i denne saken var at her blei prisene gitt til en totalt fremmed(og alle andre som kom innom siden).

Tror ikke at det kommer stort mye positivt ut av at "alle" skal få vete hvor mye avanse butikker(som har norek som levrandør) tar for produkter.

Lenke til kommentar
tror de fleste her ikke synes du gjorde noe galt! Så jeg sier tusen takk for hjelpa ihvertfall! ;)

Mente ikke og vere "the big bad" her :roll: (selv om jeg ser at jeg nå har blitt det)

Kom bare med en liten notis, og når noen svarer på tiltale klarer ikke jeg og la det vere med det...

Må bare forsikre meg om at ingen bærer nag for dette, jeg er egentlig ikke slem :lol:

Lenke til kommentar

godt å høre men som jeg sa

gi bort 1-2 priser er ikke noe stort brudd men skal du være enormt firkanta så er det et brudd.

Hele prislister er jo en helt annen ting.

prisene forandrer seg fra dag til dag og mange firma importerer selv.

Uten noen som er er uening så hadde dette vært en kjedelig diskusjonsforum

Lenke til kommentar

Jeg er enig med Civilix. Det er faktisk en grunn til at det er passord på Norek sidene, og det er fordi bare forhandlere skal kunne se prisen. Derfor mener jeg at denne tråden var litt på kanten, og man burde ikke ha lagt ut prisene.

Men, som Civilix sa: Jeg er en snill fyr jeg også. Jeg vil bare få fram et lite faktum :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...