Gå til innhold

FPS-drop i Windows 7

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

Jeg har nylig gått fra XP til lovlig kjøpt og betalt windows 7. Det er også derfor jeg ikke akter å gå tilbake til XP, og vil gjerne ha hjelp til å ordne dette.

Jeg spiller Counter-Strike:Source, og burde hatt 120 fps stabilt. Men titt og ofte dropper den langt ned, og den er hele tiden litt ustabil, gitt at tallet går litt opp og ned som det vil.

Kjøpte mer ram til pcen når jeg kjøpte win7, og har nå 6 GB ram.

Kjøpte nytt grafikkort også, Nvidia GTS 250 (tror jeg det het).

Har en intel dual core @ 2.66hz prosessor. Har ikke spesielt god peiling på data.

Setter pris på ALL hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg tidligere har fortalt til andre ang dette problemet:

Fysikkmotoren som brukes i CS:Source sliter med feks eksplosjoner hvor mange småting fyker rundt. Når dette skjer krever det MYE av prosessoren.

Jeg kjører GTX260, Dual core 3GHZ (E8400) og 4gig RAM og får fra 400fps ned i 70, alt etter brett og fysikkintensivitet. Jeg spiller med ALLE instillinger maxet ut (ikke V-sync) på 1920x1200 og merker ingen forskjell på om jeg skrur ned til 600x480 med alle detaljer av. Problemet ER og FORBLI dårlig optimalisert fysikkmotor.

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar
Som jeg tidligere har fortalt til andre ang dette problemet:

Fysikkmotoren som brukes i CS:Source sliter med feks eksplosjoner hvor mange småting fyker rundt. Når dette skjer krever det MYE av prosessoren.

Jeg kjører GTX260, Dual core 3GHZ (E8400) og 4gig RAM og får fra 400fps ned i 70, alt etter brett og fysikkintensivitet. Jeg spiller med ALLE instillinger maxet ut (ikke V-sync) på 1920x1200 og merker ingen forskjell på om jeg skrur ned til 600x480 med alle detaljer av. Problemet ER og FORBLI dårlig optimalisert fysikkmotor.

Håper dette hjelper.

Vel, det var da litt skralt svar...

Kjenner flere som spiller med dårligere pcer enn meg og har stabilt 100 fps..

Uaktuelt at jeg bare skal gå med "motoren er dårlig - deal with it". Dette skal kunne fikses..

Lenke til kommentar
Om de spiller med 100 FPS stabilt? Be dem starte en runde i office, slå på alle fysikkdetaljer og slipp en granat i T-spawn på cs_office. Da får du se FPS-drop.

Greit nok...

Jeg har FPS-config og spiller Counter-Strike:Source på et relativt høyt nivå, så er virkelig avhengig av at FPSen ligger stabilt på 120 til alle tider..

Hjelp!

Lenke til kommentar

Grafikkmotoren som brukes i CS:Source er da ikke så ressurskrevende er den det? Jeg spiller på 240 fps, og merker ikke forskjell på eksplosjoner eller noe som helst. Jeg har en gammel maskin, E6600, 8800GTX, 4 GB DDR2 ram, spiller med alt på fullt.. 1680x1050.

Høres veldig rart ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...