Gå til innhold

Macbook pro, et par spørsmål.

Anbefalte innlegg

Hei

Har behov for en ny bærbar pc da den snart 4 år gamle jeg har nå er i ferd med å bli pensjonist. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å kjøpe en asus eee, men så fant jeg et par filmer om macbook pro på youtube :p

Jeg fattet derfor interesse for 13". Men jeg har noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på før jeg bestemmer meg, det er jo tross alt snakk om en del penger.

1. Hvis jeg skal bruke ca. 10k på en bærbar skal den vare noen år, byggkvaliteten vet jeg er god på macbook pro men hva med hardwaren? Jeg har tenkt å gå for versjonen med 2,26 Ghz prosessor og 4 gb ram, vil dette holde noen år? Jeg har i hovedsak tenkt å bruke den til skolearbeid, film og nettsurfing. Men hadde jo vært kjekt om den kunne kjøre litt tyngre programmer og kanskje noen spill. Burde jeg gå for den med 2,53 Ghz? (3k ekstra)

2. Så vidt jeg vet kommer det nye macer hvert år (kan hende jeg tar feil), burde jeg vente å se hva som kommer eller burde jeg kjøpe nå? Jeg kan tenke meg til at de nye macene er litt dyrere.

3. Har den webcam?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Go for it. :w00t:

Jeg hadde samme dilemma for ett års tid siden.Valget stod mellom en ny bærbar pc eller en MacBook Pro. Jeg endte opp med en vanlig MacBook, siden den er litt rimeligere og til mitt bruk kan den utføre de samme oppgavene enn om det skulle vært en MBP. (Jobb, skole, nettsurfing, litt spilling, leking etc.)

Jeg har ikke angret siden heller.

Endret av Eivind87
Lenke til kommentar

Hei!

Oppdateringssyklusen på macbook pro er på ca 8 mnd. Det vil si at en ny generasjon av MBP er rett rundt hjørnet. Hadde jeg vært deg ville jeg holdt hodet kaldt og ventet til de blir oppdatert, da prisen på de nye maskinene sannsynligvis vil ligge på samme nivå eller lavere enn forrige generasjon, og det med bedre specs. Det har ihvertfall vært trenden ved de forrige oppdateringene.

Apple har som kjent en keynote på førstkommende onsdag, det er mulig mbp-oppdateringene blir lansert her og hvis ikke så er det nok uansett ikke langt unna.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha ventet til det kommer en oppdatering. Når dette skjer vil butikkene prøve å bli kvitt de gamle macene og dermed vil prisen gå ned. Hvis du ikke er veldig opptatt av å ha det nyeste og beste så kan du sannsynligvis gjøre et godt kjøp på en av de gamle modellene.

Lenke til kommentar

Ok, jeg ser den.

Men en ting til, hvordan er kjøling på den?

Jeg har sett bilder av MBP fra alle sidene men jeg ser ingen vifter, vil dette si at den ikke har noen og dermed ikke lager lyd? Men det må jo føre til at den blir veldig varm?

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en MacBook Pro i månedsskifte november/desember. Ble da også fortalt om at en oppdatering var rett rundt hjørnet, men dette var noe jeg ikke gadd å vente på siden jeg vet slike ting tar tid. Siden en nye Macbook Pro enda ikke er lansert, vil det nok ta i alle fall 1-2 måneder før den er på markedet (tidligst).

Den er rett og slett nydelig. Perfekt. Ble smått begeistret over Win7 da jeg gikk over fra det til Vista i fjor, men MacOS X er no helt annet. Bedre, mer lettvindt.

I tillegg er den latterlig kald. Den blir praktisk talt aldri varm, med mindre du legger den på sengen med et ullpledd over. :roll:

Men som de andre sier kan du se hva som skjer på onsdag; om Apple lanserer en ny Macbook Pro samtidig med lanseringen av iTablet/iSlate. Isåfall vil du kunne gjøre et røverkjøp på nåverende Macbook Pro da disse vil utfases.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Når Apple lanserer nye produkter, blir de som regel tilgjengelig for salg med en gang, og da har man sjelden mulighet til å kjøpe den forrige utgaven av produktet.

Joda, Elkjøp lar deg kjøpe de gamle versjonene. Det var hvertfall slik med Macbook når den nye Unibody i plast ble lansert. Unibody til 8000,- mens den gamle gikk da for 6500,- Men det er sant som du sier, når Apple lanserer et nytt produkt så kommer det på markedet allerede dagen etter. Så det 2bb1 sier er feil, man må ikke vente minst en eller to mnd, om den blir annonsert på onsdag.

Lenke til kommentar
2. Så vidt jeg vet kommer det nye macer hvert år (kan hende jeg tar feil), burde jeg vente å se hva som kommer eller burde jeg kjøpe nå? Jeg kan tenke meg til at de nye macene er litt dyrere.

Akkurat nå er vel det dummeste tidspunktet du kjøper Macbook Pro på, så ha is i magen med mindre du absolutt må ha den nå. De siste årene har det gått 8 mnd mellom hver oppgradering, og nå er det 7,5 mnd siden forrige... og prisen er som regel den samme, eller litt lavere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...