Gå til innhold

Hvor lenge må vi vente?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig ikke Portal heller. Finnes jo mange 2D-spill som går ut på det samma som Portal. Kanskje ikke helt samma stil. Er jo sån typisk "Puzzle" spill, bare i 3D og FPS-view. :p

 

Half-Life2 var jo et av det først spillet med god grafikk og fysikk. Nå er det kanskje ikke så nyskapende og spennende, men da det kom ut, var det jo som og komme i en helt ny spill verden. Hvertfall for meg. Likte heller ikke så veldig Portal.

 

Liker mye mere Garry's Mod f.eks. Har du god fantasi, og kan spillet godt, kan det bli veldig morsomt! Laget veldig mye rart gjennom tidene. ^^

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

Var nok flere spill som prøvdet å herme etter gravity gun og stilen til HL2 en Portal, det er mitt inntrykk i alle fall. Var helt fantastisk å bruke gravity gun for første gang i HL2.

 

Videre er jeg sikker på jeg har spilt noe veldig lignendet portal på Amiga (tror jeg), men kan ikke huske hva det var.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Var nok flere spill som prøvdet å herme etter gravity gun og stilen til HL2 en Portal, det er mitt inntrykk i alle fall. Var helt fantastisk å bruke gravity gun for første gang i HL2.

 

Videre er jeg sikker på jeg har spilt noe veldig lignendet portal på Amiga (tror jeg), men kan ikke huske hva det var.

 

Det at et spill er nyskapende betyr ikke nødvendigvis at det vil bli kopiert. Det at noe nyskapende kan ha påvirkningskraft beviste derimot HL2. Det er fremdeles ingen høybudsjettspill som har integrert fysikk på en like bra måte som HL2 med Havoc.

Lenke til kommentar

Det synes jeg absolutt ikke. Der synes jeg heller Half-Life serien var i den banen.

Hva er det du babler om? Half-life innførte da ingenting nytt?

 

Half-Life var det første spillet som fortalte en hel historie gjennom første person helt uten avbrudd med film klipp. Det var også det første spillet med noenlunde overbevisende AI som samarbeidet om å ta spilleren (selv om den var sterkt skriptet og AI-soldatene bare kunne skyte når de sto stille). HL var faktisk det første FPS der man var nødt til å tenke litt og ikke bare var avhengig av refleks reaksjoner.

Lenke til kommentar

Ser svaret ditt men forstår ikke hvorfor jeg er inkludert i det.

 

Beklager, det var egentlig et fellessvar til begge postene som mest refererte til posten over din. Jeg ser at jeg formulerte meg dårlig. Det ble en rotete post.

 

Poenget er at jeg mener HL2 og Portal ikke er sammenlignbare siden de tilhører to forskjellige sjangre. Det ene er et skytespill med litt fysikk-problemløsning, det andre er et problemløsnings-spill med litt fysikk. Begge spillene er fantastiske etter min mening.

 

Det hadde vært artig om du husker navnet på det Amiga-spillet. Jeg har sett portaler i 2D-spill før, men kun i ett lag, dvs. at det kun gikk an å gå inn en portal og ut gjennom nummer to. I Portal kan dette gjøres uendelig og i sanntid, og man kan lege portalene så og si hvor man vil.

Lenke til kommentar

Det synes jeg absolutt ikke. Der synes jeg heller Half-Life serien var i den banen.

Hva er det du babler om? Half-life innførte da ingenting nytt?

 

Half-Life var det første spillet som fortalte en hel historie gjennom første person helt uten avbrudd med film klipp. Det var også det første spillet med noenlunde overbevisende AI som samarbeidet om å ta spilleren (selv om den var sterkt skriptet og AI-soldatene bare kunne skyte når de sto stille). HL var faktisk det første FPS der man var nødt til å tenke litt og ikke bare var avhengig av refleks reaksjoner.

Tullball alt du sier. Vit hva du snakker om før du argumenterer.

Lenke til kommentar

Uavbrutt Historie?,HL har flere cutscenes feks hvordan det går galt på Laben samt flere forskere har mye å si deg (mener du også mister kontrollen over figuren et pr ganger her), HL2 har masse cutscener. Et av de første fungerendet FPS som også var helt grensesprengendet var Castle Wolfenstein 3D :new_woot:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Uavbrutt Historie?,HL har flere cutscenes feks hvordan det går galt på Laben samt flere forskere har mye å si deg (mener du også mister kontrollen over figuren et pr ganger her), HL2 har masse cutscener. Et av de første fungerendet FPS som også var helt grensesprengendet var Castle Wolfenstein 3D :new_woot:

 

Du spiller jo hele den delen i laben? Nå er det riktignok litt ymse åpning og lukking av dører osv som innskrenker din faktiske bevegelsesfrihet, men noe av greia med spillet er jo at du spiller hele veien igjennom.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er en lang cutscene der du ser dyr kommer inn\ut portalen, portalen sprenger osv, videre skal det også være en lengre cut scene der den store blekkspruten kommer inn i bildet, der du må springe oppover i spiral. Et av de første FPS med ganske intligent handling passer bedre mener jeg, uavbrutt "handling" er det mange FPS som haddet før HL.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det er en lang cutscene der du ser dyr kommer inn\ut portalen, portalen sprenger osv, videre skal det også være en lengre cut scene der den store blekkspruten kommer inn i bildet, der du må springe oppover i spiral. Et av de første FPS med ganske intligent handling passer bedre mener jeg, uavbrutt "handling" er det mange FPS som haddet før HL.

 

Det er ikke en cutscene per se, riktignok så kan man røre seg lite når man teleprotes rundt i forbindelse med med at ting går til helvete, men det er fps-view, og man kan styre hvor man ser forsatt. Poenget er ikke den uavbrutte handlingen i seg selv, men at det er uavbrutt handling, og man får fortalt en historie. Andre FPS før hadde enten ingen historie i det hele tatt, eller noe tekst/vidoer før/etter eller innimellom.

 

AtW

Lenke til kommentar

Haddet -som nevnt- poenget vært forklart med at det var et av de første FPS med intelligent handling (Her er det for meg det største poenget - intelligent handling, altså en handling man kan tenke videre på, tolke på flere måter, sitte å lure på hva som foregår osv).

 

Uavbrutt handling blir for defust, feks http://www.gametrailers.com/user-movie/half-life-end-game-cutscene/196925 det er flere slike cutscene der man også ikke har kontroll\begrenset kontroll, så slike cutscener i seg selv er jo i avbrudd i spillingen. Disse er det flere av i HL2. ps:Cutscene der du ser hvordan dyr fra en annen dimenson kommer til syne er et bedre eksempel men fant bare denne, her kan man fortsatt bevege hodet og gå litt, men man har ikke lenger kontroll utover dette ).

 

edit:

Mulig det er første FPS som ikke haddet med Menyene der man så hvor mange man haddet drept osv mellom brettene, ikke sikker :hmm:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Haddet -som nevnt- poenget vært forklart med at det var et av de første FPS med intelligent handling (Her er det for meg det største poenget - intelligent handling, altså en handling man kan tenke videre på, tolke på flere måter, sitte å lure på hva som foregår osv).

 

Uavbrutt handling blir for defust, feks http://www.gametrailers.com/user-movie/half-life-end-game-cutscene/196925 det er flere slike cutscene der man også ikke har kontroll\begrenset kontroll, så slike cutscener i seg selv er jo i avbrudd i spillingen. Disse er det flere av i HL2. ps:Cutscene der du ser hvordan dyr fra en annen dimenson kommer til syne er et bedre eksempel men fant bare denne, her kan man fortsatt bevege hodet og gå litt, men man har ikke lenger kontroll utover dette ).

 

edit:

Mulig det er første FPS som ikke haddet med Menyene der man så hvor mange man haddet drept osv mellom brettene, ikke sikker :hmm:

 

Synes ikke akkurat plotet i HL1 er så ekstremt intelligent, når det kom var jo det store at plottet ble fortalt sømløst in-game, den enkelte står selvsagt fritt til å selv synes hva som er viktig, men akkurat her diskutrer vi jo rundt det med å fortelle ting in-game. Jeg har desverre ikke mulighet til å se videoen du lenker til akkkurat nå.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...