Gå til innhold

Hvor lenge må vi vente?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg husker jeg spilte igjennom denne biten.

 

Lost Coast opens with the protagonist, Gordon Freeman, gaining consciousness near a group of decaying piers, underneath a monastery set up on rocks and overlooking the small town of St. Olga. A fisherman recognizes Freeman and directs him to the monastery, which the enemy Combine are using as a platform to launch artillery shells filled with headcrabs into the town. The fisherman opens a gate, allowing the player to proceed, and waits for Freeman's return.[2] As Freeman proceeds up the cliffside to the monastery, he encounters heavy resistance from Combine soldiers who rappel down the cliff to engage him. Gordon fights his way up, enters the monastery's sanctuary, and disables the artillery launcher. This alerts nearby soldiers, who assault the sanctuary in force, while a Combine attack helicopter arrives to support the soldiers. After defeating the soldiers in the courtyard, Freeman moves to scaffolding over the side of the cliff and destroys the helicopter with a rocket-propelled grenade launcher. The helicopter crashes into the scaffolding, freeing up a path to a crude elevator which lowers Freeman back down to the pier. The fisherman congratulates Freeman on his success, invites him to a feast in St. Olga, and the screen fades out. The fisherman exclaims that Gordon is "getting all fuzzy round the edges" as the level ends.[1]

 

Men ble skuffet over at det ikke var mer enn ett kort brett. Det hadde potensiale til å være supert, den gang (2005).

Forstår ikke hvorfor de ikke tok seg tid til å lage mer ut av den. Jeg hadde da gladelig betalt for det som en frittstående episode/spill el. og den var jo overlegen de andre episodene i grafikk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Lost Coast var vel mest en demonstrasjon av HDR. (og forbedret aa?)

Jeg husker at jeg leste at planen var at LC skulle vært med i en av episodene (EP 1?), men at dette ble droppet på grunn av tid og historiefremdrift. Det ble til slutt gitt ut som en slagt demonstrasjon av hva Source kunne klare. (Når man har rundet spillet får men muligheten til å spille episoden med "kommentatorspor")

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tviler på at Valve dropper hele greia iallefall. Det er noen rykter som sier at de heller vil komme med Half Life 3 med ny 3D motor (den som støtter multicore fullt ut) og DirectX 11. Da kan de ta seg bedre betalt også enn bare Episode 3 kunne kosta.

 

Har det noen gang vært snakk om en ny motor? Så vidt meg bekjent så vil alt det du snakker om bli integrert i Source. Den er modulær så de kan skifte ut deler av den uten å måtte lage noe helt nytt.

Mulig du har rett, men 3D motoren trenger en real oppgradering uansett. Både Intel og AMD satser på multicore, samt at 64bit blir mer og mer vanlig på desktoppen, så Valve vil nok få med dette inn i Half Life 3.

 

Flerkjerne funksjonalitet ble implementert i Source for lenge siden. Noe av det finnes allerede i Ep 2, Portal og TF 2. Det jobbes også med mye ny funksjonalitet som benytter seg av flerkjerne prosessorer, bl.a. fysikk- og partikkelsimmulering. Dette vil muligens finne veien inn i Ep 3, men Half Life 3 kan du nok skyte en lang pil etter foreløpig. ;)

Lenke til kommentar

Jeg betviler at Valve selv ville valgt en velkjent og pratesyk protagonist i et "ordentlig" HL-spill/episode utviklet av dem selv, det var bare det. En annen enn The Free Man, godt mulig, men Alyx? Jeg tviler. :)

 

Vel, Valve har selv uttalt at Freeman vil forsvinne eller avgå ved døden etterhvert. Personlig tror jeg det kan være en glimrende vei å gå. De har ihvertfall ikke vært redde for å ta kontroversielle valg før. Kanskje vil hovedpersonen i Portal ta over etter Freeman? Alt blir uansett ren spekulasjon. :)

Lenke til kommentar

Gameplayet var direkte kjedelig. "skyt i veggen her så kommer du en annen plass", mens man løper rundt i masse rom som er tilpasset å skyte i veggen. hva er så fantastisk med det? Historien, hmm jeg pleier å få med meg når en historie er engasjerende og oppslukende, men ikke med Portal.

 

Det du nevner er jo lite konkret, og kan sies om alle spill. Har du spilt det så du kan bli mer konkret?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Humoren i spillet er veldig bra, om man liker den. GladOS og companion cube er veldig morsomme.

Fysikken er spennende og annerledes, man fjerner så veldig mange begrensninger som finnes i dag.

Det er generelt en morsom variasjon til mange andre populære puzzle-spill.

= mange som mener at det er et veldig godt spill, det er nyskapende, har humor, er passe utfordrende tenkemessig til tider, og det fokuserer på noe annet enn vold.

 

Hva skal man si, hele spillet ligger i detaljene, de små tingene :)

Lenke til kommentar

Jeg finner underholdning i å sette opp portaler her og der bare fordi jeg kan. Spillet ga meg en helt unik opplevelse, langt unna mainstream pek-og-skyt spill. Så for meg er det på mange måter et fantastisk spill.

 

MEN: Hadde det gått 12 portal på dusinet hadde jeg ikke hatt det samme synet. Unikheten gjør det spesielt.

Det er lettere fordi det er vanskeligere - vanskeligere å finne på noe nytt - lettere uten konkuranse

Lenke til kommentar

My point exactly.

Dessuten, som nevnt, om man virkelig liker humoren med glados og de skjulte rommene så blir spillet også mye mer en opplevelse enn om man syns glados er kjedelig og man bare løper gjennom

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Du mener at spillet kanskje ikke er engasjerende nok i starten til at man helt synker inn i humoren/storyen?

Der kan jeg faktisk være enig, og jeg var ikke så overbegeistret først heller, men jeg hadde en venn som var helt fanatisk og tvang meg inn i det, så jeg spillte det mest for å slippe maset hans, og jeg likte spillet mer og mer. "it grew on me".

Det er kanskje den største svakheten, ikke bindende nok i starten for at alle skal like det.

Lenke til kommentar

Spillet var i en liten grad nyskapende, men veldig langt fra fantastisk. At det var alene om å gi et slikt gameplay gjorde nok at det ble hypet ganske mye.

 

Portal var faktisk en såkalt "outsider" da det kom. Det var ingen, spesielt ikke Valve, som hadde forventet at det skulle slå an slik det gjorde. Å si at Portal ble hypet er ikke helt forenlig med virkeligheten. Det ble utgitt i The Orange Box, sammen med TF 2, med HL2 Ep 1 og 2 og var ment mer som en ettertanke. Portal ble også basert på koden fra et gratis spill ved navn Narbacular Drop som ble utviklet av studenter ved DigiPen Institute of Technology som hovedoppgave. Dette teamet jobber nå for Valve. ;)

 

Her er en lenke for de historieinteresserte:

https://www.digipen.edu/fileadmin/website_data/gallery/game_websites/NarbacularDrop/

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...