Theo343 Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Var Lost Coast bare en techdemo eller et faktisk spill? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Var Lost Coast bare en techdemo eller et faktisk spill? http://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life_2:_Lost_Coast Litt av begge deler kan man vel si. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Ja, jeg husker jeg spilte igjennom denne biten. Lost Coast opens with the protagonist, Gordon Freeman, gaining consciousness near a group of decaying piers, underneath a monastery set up on rocks and overlooking the small town of St. Olga. A fisherman recognizes Freeman and directs him to the monastery, which the enemy Combine are using as a platform to launch artillery shells filled with headcrabs into the town. The fisherman opens a gate, allowing the player to proceed, and waits for Freeman's return.[2] As Freeman proceeds up the cliffside to the monastery, he encounters heavy resistance from Combine soldiers who rappel down the cliff to engage him. Gordon fights his way up, enters the monastery's sanctuary, and disables the artillery launcher. This alerts nearby soldiers, who assault the sanctuary in force, while a Combine attack helicopter arrives to support the soldiers. After defeating the soldiers in the courtyard, Freeman moves to scaffolding over the side of the cliff and destroys the helicopter with a rocket-propelled grenade launcher. The helicopter crashes into the scaffolding, freeing up a path to a crude elevator which lowers Freeman back down to the pier. The fisherman congratulates Freeman on his success, invites him to a feast in St. Olga, and the screen fades out. The fisherman exclaims that Gordon is "getting all fuzzy round the edges" as the level ends.[1] Men ble skuffet over at det ikke var mer enn ett kort brett. Det hadde potensiale til å være supert, den gang (2005). Forstår ikke hvorfor de ikke tok seg tid til å lage mer ut av den. Jeg hadde da gladelig betalt for det som en frittstående episode/spill el. og den var jo overlegen de andre episodene i grafikk. Endret 16. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Lost Coast var vel mest en demonstrasjon av HDR. (og forbedret aa?) Lenke til kommentar
Amaru Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Hmm var alt annet en det som var poenget om du nå svarte skulle jeg tro, eller nettop det som var poenget hehe. følte bare ett behov for å understreke det Lenke til kommentar
havfal Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Lost Coast var vel mest en demonstrasjon av HDR. (og forbedret aa?) Jeg husker at jeg leste at planen var at LC skulle vært med i en av episodene (EP 1?), men at dette ble droppet på grunn av tid og historiefremdrift. Det ble til slutt gitt ut som en slagt demonstrasjon av hva Source kunne klare. (Når man har rundet spillet får men muligheten til å spille episoden med "kommentatorspor") Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Tviler på at Valve dropper hele greia iallefall. Det er noen rykter som sier at de heller vil komme med Half Life 3 med ny 3D motor (den som støtter multicore fullt ut) og DirectX 11. Da kan de ta seg bedre betalt også enn bare Episode 3 kunne kosta. Har det noen gang vært snakk om en ny motor? Så vidt meg bekjent så vil alt det du snakker om bli integrert i Source. Den er modulær så de kan skifte ut deler av den uten å måtte lage noe helt nytt. Mulig du har rett, men 3D motoren trenger en real oppgradering uansett. Både Intel og AMD satser på multicore, samt at 64bit blir mer og mer vanlig på desktoppen, så Valve vil nok få med dette inn i Half Life 3. Flerkjerne funksjonalitet ble implementert i Source for lenge siden. Noe av det finnes allerede i Ep 2, Portal og TF 2. Det jobbes også med mye ny funksjonalitet som benytter seg av flerkjerne prosessorer, bl.a. fysikk- og partikkelsimmulering. Dette vil muligens finne veien inn i Ep 3, men Half Life 3 kan du nok skyte en lang pil etter foreløpig. Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg betviler at Valve selv ville valgt en velkjent og pratesyk protagonist i et "ordentlig" HL-spill/episode utviklet av dem selv, det var bare det. En annen enn The Free Man, godt mulig, men Alyx? Jeg tviler. Vel, Valve har selv uttalt at Freeman vil forsvinne eller avgå ved døden etterhvert. Personlig tror jeg det kan være en glimrende vei å gå. De har ihvertfall ikke vært redde for å ta kontroversielle valg før. Kanskje vil hovedpersonen i Portal ta over etter Freeman? Alt blir uansett ren spekulasjon. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg så aldri på Portal som noe stort. Hva var egentlig stort med det? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Fantastisk historie og fantastisk gameplay? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Gameplayet var direkte kjedelig. "skyt i veggen her så kommer du en annen plass", mens man løper rundt i masse rom som er tilpasset å skyte i veggen. hva er så fantastisk med det? Historien, hmm jeg pleier å få med meg når en historie er engasjerende og oppslukende, men ikke med Portal. Det du nevner er jo lite konkret, og kan sies om alle spill. Har du spilt det så du kan bli mer konkret? Endret 7. mars 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Humoren i spillet er veldig bra, om man liker den. GladOS og companion cube er veldig morsomme. Fysikken er spennende og annerledes, man fjerner så veldig mange begrensninger som finnes i dag. Det er generelt en morsom variasjon til mange andre populære puzzle-spill. = mange som mener at det er et veldig godt spill, det er nyskapende, har humor, er passe utfordrende tenkemessig til tider, og det fokuserer på noe annet enn vold. Hva skal man si, hele spillet ligger i detaljene, de små tingene Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Det er jeg enig i Flimzes, men så kommer det til om man synes det er så fantastisk eller at det bare gjøres fordi man kan. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg finner underholdning i å sette opp portaler her og der bare fordi jeg kan. Spillet ga meg en helt unik opplevelse, langt unna mainstream pek-og-skyt spill. Så for meg er det på mange måter et fantastisk spill. MEN: Hadde det gått 12 portal på dusinet hadde jeg ikke hatt det samme synet. Unikheten gjør det spesielt. Det er lettere fordi det er vanskeligere - vanskeligere å finne på noe nytt - lettere uten konkuranse Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Spillet var i en liten grad nyskapende, men veldig langt fra fantastisk. At det var alene om å gi et slikt gameplay gjorde nok at det ble hypet ganske mye. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) My point exactly. Dessuten, som nevnt, om man virkelig liker humoren med glados og de skjulte rommene så blir spillet også mye mer en opplevelse enn om man syns glados er kjedelig og man bare løper gjennom Endret 7. mars 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Det er jeg enig i og jeg kan innrømme at jeg nok ble lei spillet før jeg fikk tak i alle detaljene som humoren. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Du mener at spillet kanskje ikke er engasjerende nok i starten til at man helt synker inn i humoren/storyen? Der kan jeg faktisk være enig, og jeg var ikke så overbegeistret først heller, men jeg hadde en venn som var helt fanatisk og tvang meg inn i det, så jeg spillte det mest for å slippe maset hans, og jeg likte spillet mer og mer. "it grew on me". Det er kanskje den største svakheten, ikke bindende nok i starten for at alle skal like det. Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Spillet var i en liten grad nyskapende, men veldig langt fra fantastisk. At det var alene om å gi et slikt gameplay gjorde nok at det ble hypet ganske mye. Portal var faktisk en såkalt "outsider" da det kom. Det var ingen, spesielt ikke Valve, som hadde forventet at det skulle slå an slik det gjorde. Å si at Portal ble hypet er ikke helt forenlig med virkeligheten. Det ble utgitt i The Orange Box, sammen med TF 2, med HL2 Ep 1 og 2 og var ment mer som en ettertanke. Portal ble også basert på koden fra et gratis spill ved navn Narbacular Drop som ble utviklet av studenter ved DigiPen Institute of Technology som hovedoppgave. Dette teamet jobber nå for Valve. Her er en lenke for de historieinteresserte: https://www.digipen.edu/fileadmin/website_data/gallery/game_websites/NarbacularDrop/ Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ja, portal var jo nesten helt under radaren før det ble gitt ut. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg