Gå til innhold

Hvorfor blir språkene simplere som tiden går?


Pensarando

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har et spørsmål: Hvorfor blir språkene bare simplere med tiden, og er egentlig denne påstanden rett? Ta f.eks. norsk; vi bøyde verbene i kasus før, i tillegg til at vi hadde flere verb-modus. Det samme vil jeg nesten tro at gjelder Engelsk.

 

Når kom kasus inn i historien? Var mennesker klokere før? Horfor har språkene gått fra ingenting til avanserte språk med mye bøying til mindre avanserte igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Har et spørsmål: Hvorfor blir språkene bare simplere med tiden, og er egentlig denne påstanden rett? Ta f.eks. norsk; vi bøyde verbene i kasus før, i tillegg til at vi hadde flere verb-modus. Det samme vil jeg nesten tro at gjelder Engelsk.

 

Når kom kasus inn i historien? Var mennesker klokere før? Horfor har språkene gått fra ingenting til avanserte språk med mye bøying til mindre avanserte igjen?

det har alltid vært forskjellige måter å snakke på basert på klasseskille og geografiskskille i de forskjellige land.

 

om mennesker var klokere før har liten til ingen sammenheng med hvordan de snakker.

 

personlig så er opplevelsen at folk med teknisk utdanning på fagbrevnivå er veldig like de som har teknisk utdanning på nivå bachelor, master eller doktorgrad.

samtidig som folk med mer teoretisk høyere utdanning har lett for å falle i alle disse adekvate synonymene når de snakker.

hvorfor?nei det vet jeg ikke, men at du kan si det er miljøpåvirket er nok sannsynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...