Kjull Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Hei Jeg har en D-Link DNS323 som står i hjemmenettet. Den fungerer ok, men jeg har litt trøbbel med å finne den i file manager av og til. Bruker den til iTunes server og iTunes finner den alltid. Har mappet opp rotkatalogen på NAS boksen som G:/ og - den klarer ikke å connecte automatisk når jeg slår på laptopen fordi den prøver å mappe opp disken før den kopler opp trådløse nettet - trur eg. Finnes det en måte å ordne det på? - Stundom klarer den ikke å finne G:/ i file manager. Da må jeg inn med D-Link CD og mappe den på nytt for at det skal virke. Aner ikke hvorfor dette skjer. Ideer? ....kjører XP home Endret 22. januar 2010 av Kjull Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Har hatt mye problemer med dns323 hos kunder på jobben. Det jeg har endt opp med å gjøre er å mappe manuelt via et batch script, trenger uansett ikke kjøre en cd for å mappe opp fra nettverk. net use \\ip-adresse\sharenavn user password f.eks 'net use \\192.168.0.2\filmappe kjull hemmelig1234$' Lenke til kommentar
Kjull Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Har hatt mye problemer med dns323 hos kunder på jobben. Det jeg har endt opp med å gjøre er å mappe manuelt via et batch script, trenger uansett ikke kjøre en cd for å mappe opp fra nettverk. net use \\ip-adresse\sharenavn user password f.eks 'net use \\192.168.0.2\filmappe kjull hemmelig1234$' Genialt! Hvor legger jeg script linjen for at den skal kjøre den etter trådløse nettverket er koplet opp da? (Sorry om jeg spør noldus nå, er selvlært noldus på dette) Lenke til kommentar
Slystr Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Kan man ikke sette et nettverkspassord? Nettverkspassord Endret 26. januar 2010 av Slystr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå