galaxee Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Hei,er å snylter nett hos en nabo...men nå er problemet trådløse routeren har b/g/n støtte og trådløse usb kortet mitt er ikke "N" støtte på...oppererer ikke "n" med 5ghz istedenfor 2.4ghz? Problemet er at signalet er veldigt dårligt...pinger routeren fra 2ms men hopper opp i 3000ms osv... så om eg kjøper et nytt trådløs kort med b/g/n støtte,vis eg få mye bedre signal? snakker om det går an å spille nettspill sov uten problem.. får ca 1-2 streker på dekninga nå,men laster ned noe..hopper pingen opp til 2-5000ms og avslår pakker osv...mer stabil når linja ikke brukes av meg... Så vil bare høre om det er muligt å få bedre signal med ny wireless kort...er usb eller pci kort med antenne på mest anbefalt? usb kan en nå flytte mye pga kan ha usb kabel på 5meter! Håper på rask svar,for tenkte kjøpe idag,men må reisa et stykke...ja bor på ei halvøy...og må ta buss en time! så spør før sløser penger og tid Ps: det er en D-Link DIR-655 trådløs router,og i meny står det at den har støtte for b/g/n mode! Takker for svar og takk om noen gidder forklare mange % ca en vil få bedre dekning... Har bare hørt at "g" kjører på 2.4ghz og "n" kjører på 5mhz? så verdt å prøve? aldri vært borti det "N" (nyeste) så takk for svar,så kan eg kjøpe nytt kort! Lei modenhastighet enkelte ganger + pingen lever eget liv...selv om bare er et par rekkehus bortforbi..men signalet går vel gjennom alle leilighetene ca 5-6 stk minst den må gjennom veggene pga huset ligg den retninga! vet kor signalet er fra.... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Hei,er å snylter nett hos en nabo...men nå er problemet trådløse routeren har b/g/n støtte og trådløse usb kortet mitt er ikke "N" støtte på...oppererer ikke "n" med 5ghz istedenfor 2.4ghz? "N" kan operere på 2.4GHz, 3.6GHz og 5GHz. (Kilde.) Det finnes routere som støtter dual band (2.4 & 5), men de enkleste støtter vel bare 2.4GHz fordi det blir enklere å også støtte "G" og "B" da. Sjekk nærmere hva DIR-655 støtter. Generelt sett går vel "N" for å gi bedre signal/støy-forhold enn "G" under ellers like forhold, men om det er dette som er årsaken til den store variasjonen i ping du opplever kan man ikke svare enkelt på, dessverre. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 støtta bare 2.4ghz vist...men netter virker etter kor eg har senderen...helst høyt oppi taket...var bare en sted eg fikk 10ms til uio.no helt til eg flytta den...så noe tro det blir bedre om eg bytter til trådløst med "N" støtte? signalet ligger på ca 15-25% ...men mye vegger og leiligheter så kommer det vel mye microbølger og mobilsignal...må igjennom 5 leiligheter vis eg ikke tar den ut i hagen da...men det går jo ikke.. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Det spørs jo hvor lenge du kan regne med at naboen lar nettet sitt stå åpent, da. Dumt å basere sine HW-innkjøp på det, dersom tilgangen blir borte over natta. Men hvis du vil fortsette å gamble & snylte, så kan du jo vurdere å sette opp en "wireless repeater" hos deg. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Ok..får se kva eg gjør...nette har vært åpent siden eg har bodd her..et år! tror ikke "hun"har peiling..pga username er admin og blankt passord...så dette er noen så ikke har peiling..og bare bruker lan og ikke wlan på boksen og tydligvis bare kobla på en router med trådløs....enkelte aner ikke åssen man logger inn på boksen! eg har sjekka logg Men nå skal eg flytte innen 3mnd,så får se om eg gidd innvistere noe...har ivertfall gratis nett trøtt og...våken 24timer så på tide å sove Men et anna spørsmål...tenker å flytta i sentrum...og der er det åpent nett overalt nesten...med kjøp av en utendørs wifi antenne (vis noen vet kva eg mener) vil eg få inn mange da? eller må det lages en rettningpeiler av en antenne? som eksempel parabol har eg hørt man skal få sinnsykt god dekning på er så mye åpent gratis 10/10 eller 20/20 fiber rundt at er nesten skummelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå