Gå til innhold

Statoil eller ConocoPhillips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal søker lærling nå til høsten, og det står mellom Statoil eller ConocoPhillips.

Er det noen som har erfaringer med disse to?

 

Hvem skal jeg velge, og hvorfor?

 

Jeg ville tatt Statoil fordi det er en kjent leverandør av Olje og Gass rundt i Europa, og er vel, hvis jeg ikke tar feil, en av europas største leverandører av disse tjenestene!;)''

 

Velg heller Exxon mobile fremfor Conocophillips, men vil heller ha tatt Conocophillips hvis du vil ha kontakter i USA.

 

Du må tenke litt mer hva du øsnker, fremfor hva som er best!;)

Lenke til kommentar

Disse begrunnelsene var fryktelig irrelevante.

Jeg ville tatt Statoil fordi det er en kjent leverandør av Olje og Gass rundt i Europa, og er vel, hvis jeg ikke tar feil, en av europas største leverandører av disse tjenestene!;)''

Så man velger altså læreplass basert på at firmaet er kjent og at de er en av de største leverandørene ?

 

Velg heller Exxon mobile fremfor Conocophillips, men vil heller ha tatt Conocophillips hvis du vil ha kontakter i USA.

Hvorfor velge Exxon mobil fremfor ConocoPhillips, og hvorfor skal man velge ConocoPhillips for å ha kontakter i USA ? Man får IKKE kontakter i USA i en læretid.

 

Angående firmaer du skal søke til. Søk til så mange firmaer du har ork til. Blir du innkalt til intervju så må du bare sørge for at du vet litt om firmaet du skal på intervjue hos. Det er lett å se om en person faktisk interesserer seg for jobben eller om hen bare har slengt inn søknader hos "gud og hverman" og tar det hen blir tilbudt.

 

Jeg kan ikke svare for hvordan opplæringen i Statoil er, men jeg var personelig veldig fornøyd med læretiden i ConocoPhillips. Man får god oppfølging, står fritt til å besøke andre plattformer/avdelinger for å innblikk i andre sin hverdag. Man er også garantert å komme seg offshore om man får læreplass i et yrkesfag og fadderene melder seg frivillig til å ha lærlinger, så man er altså ønsket der du skal få opplæring. Jeg har heller ikke opplevd annet enn et supert miljø, noe som igjen viser seg på at ansatte i ConocoPhillips omtrent ikke slutter før de går av med pensjon.

 

PS: Hvilke fag skal du søke læreplass innen ?

 

Skulle det være noe mer så må du bare sende en PM.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...