CSM Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Satte sammen en maskin i går bestående av foxconn P55MX, Core i5 750, Munchin 4GB minne, OCZ vertex 30GB SSD, Radeon HD 4350. Maskinen starter uten problemer, i BIOS funker alt som det skal også når den har stått på der i noen timer. Har prøvd både Windows XP og Debian Lenny. I XP henger maskinen (og random rebooter) under scanning av mus, tastatur etc eller like etterpå (valg av regionale settings). I Debian har den hengt 2 ganger under installasjon (men etter at jeg har forlatt maskinen i noen minutter, ikke ellers). Når jeg har fått installert debian og gnome/kde, henger den enten like etter start av X eller etter 2-3 min. Den ene gangen byttet jeg port på mus og tastatur, da virket det igjen for 2-3 min, så frøs den igjen... Prøvde deretter å slå av legacy usb i BIOS, og da funka den i 10 min uten problemer og trodde alt var løst, men nei, den låste seg igjen... rimelig frustrerende. Noen ideer? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Ta en minnetest av pcen din: http://www.memtest.org/#downiso Si fra om resultatet... Lenke til kommentar
CSM Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 OK, skal prøve det når jeg kommer hjem. Får ta elimineringsmetoden også, selv om det ikke er så veldig mye å eliminere. Prøve å bytte disk samt tastatur/mus ihvertfall... Dette er vel ikke en typisk CPU feil, hva med HK? Ting funker jo som det skal før OS kommer inn i bildet, ingen problemer med temperaturer heller. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Gå først for en minnetest du... Frys / blåskjerm osv er typisk minnefeil i min verden Lenke til kommentar
CSM Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Memtest fant ingenting galt, men tok en clear CMOS tilfeldigvis, og siden har den ikke krasjet (selv om jeg ikke har gjort noen endringer i BIOS)... får håpe det varer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå