Gå til innhold

BK: Fredrikstad kai B/W


g@bb@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si meg enig at bildet va kjedelig, det ser ikke helt planlagt ut. Det er alt for mye på bildet, da tenker jeg spesielt på det området rundt søppelcontaineren, det var ikke fint. Dette er uten tvil et bilde som ikke er lett å eksponere da det er direkte lys og mye skygge ser du har lagt deg litt på midten slik at man kan se hva som er i skyggen, men til gjengjeld så har preseningen og huset blitt utbrendt.

 

Jeg trur du må spørre deg selv hva du vil ha fram i bildet, det klarer jeg ikke å se nå. Det er ikke noe som skiller seg ut

Lenke til kommentar

hei,

 

Jeg synes det er et godt forsøk, men (alltid et men) det er noen elementer her som sloss om oppmerksomheten, nemlig båt og de lyse byggene. Årsaken til dette er enkel, blikket dras mot de lyse elementene først. Kanskje burde det her ha vært konsentrert om færre elementer, eksempelvis ved et utsnitt som ikke tok med det lyse huset t.h.? Da kunne kanskje også bildet ha blitt "renere" ved at kranen i bakgrunnen ikke var med.

 

Mitt forslag er å jobbe mer med komposisjon.

 

Her er det jeg vurderer bilder generellt ut fra:

 

 

1. Form og kompoosisjon

 

a) Er det en sterk komposisjon som drar tilskuer til bildet? Eksempelvis deler av bildet med sterk farge eller kontrast til andre deler som danner mønstre vi gjenkjenner og ubevisst liker.

 

Kunne det ha vært valgt annet perspektiv, avstand eller utsnitt for å bedre komposisjon?

 

b) Holdes blikket inne i bildet?

 

c) Er det naturlige linjer som øyet kan følge, og eventuellt lede inn i horisont?

 

d) Innholder det detaljer som holder på interessen?

 

e) Ødelegger noen av detaljene for komposisjon?

 

f) Er det skapt dybde i bildet?

 

 

2. Innhold

 

a) Forteller bildet noe? Historie, følelse etc,,,?

 

b) Er det noen punchline?

 

3. Teknikk

 

Kan billedbehandling forbedre noe dersom det grunnleggende er på plass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...