Gå til innhold

Win 7 eller Win Xp på mini pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare teit å kjøre windows på en slik minimaskin med Atom cpu.

Det er rett og slett ikke nok maskinvare til å kjøre effektivt med antivirus og det treige OS'et.

Da er det bedre å kjøre Ubuntu, blir lett og ledig, og maskinen fremstår som rask, og får faktisk lengere batteritid på EEE.

Alle jeg kjenner som har EEE kjører Ubuntu.

Selv har jeg en liten virtual machine som jeg kjører windows i hvis jeg skal bruke noe windows dill.

Lenke til kommentar

En xp vil nok legge seg på 200mb idle, og en 7 vil nok legge seg på 6-700mb idle. Det er klart at det er flere grunner til å velge det nyere alternativet, men er ikke alltid lønnsomt å velge noe nytt bare for at det er nytt, å ha 2-3 ganger så mye minne tilgjengelig kan være vell så viktig som nyhetene som kommer med 7.

Og før du spør: Ja jeg har kjørt 7 med 1gb ram, har også kjørt det på en PIII 933mhz og 512mb ram, det gikk, men den brukte så mye pagefile at det ble for seigt.

Lenke til kommentar

Økte batteritiden med i overkant av 1 time da jeg gikk fra XP til 7 på min Lenovo s10e (2GB). Netbooks klarer seg overraskende (for min del) bra med Win7, selv min mors s10-2 (1GB) fungerer upåklagelig med Win7. Sitter selv med Pro og aner ikke hvordan ev. Starter arter seg sammenlignet med denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...