NoNamesLeft Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hei! Har planer om å gå Musikk dans og Drama, men jeg lurer på om jeg får de rette fagene til å komme inn på en ingeniør høyskole? Har planer om å bli en eller annen form for softwareingenør/prgrammer. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Musikk dans og Drama virker ihvertfal veldig lite relatert til det du vil drive med. Det vil bli masse læring av ting du ikke har nytte av. Men du har rette fagene for å gå videre får neste bruker svare på. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Musikk dans og Drama virker ihvertfal veldig lite relatert til det du vil drive med.Det vil bli masse læring av ting du ikke har nytte av. Men du har rette fagene for å gå videre får neste bruker svare på. Er bare det at jeg er sinnsykt glad i å spille gitar og bruker mange timer hver dag på å spille Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Joda, men du kan jo gitar da regner jeg med og har dermed ingen grunn til og lære det (du kan det jo allerede) Lenke til kommentar
operg Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Du får generell studiekompetanse fra MD&D; hvis du er motivert nok, kan du ta matte og fysikk som privatist for å kunne komme inn på ingeniørstudier. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Programmeringsutdanning krever ofte spesiell studiekompetanse (aka matematikk og fysikk) Då matten er essensiell iforhold til korleis programmering er bygd opp og forståelsen av fagfeltet. Generell studiekompetanse på må du nok anten ta faga som gir spesiell studiekompetanse som privatist eller ta det som iallefall før hadde navnet forkurs til ingeniør. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Du får generell studiekompetanse fra MD&D; hvis du er motivert nok, kan du ta matte og fysikk som privatist for å kunne komme inn på ingeniørstudier. This. Ta R1 som privatist i andreklasse, og R2 + FY1 i andreklasse. Det blir MYE ekstra jobb, men er definitivt mulig. Du kan også velge bort et av musikkfagene og heller ta matematikk. Da kan du ta R1 med undervisning, FY1 som privatist og R2 privatist andreklasse. Det er definitivt gjennomførbart. Dette er i alle fall en mulighet på skolen hvor min far jobber (å velge bort et av musikkfagene, altså), men usikker på om det går ved alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå