Qwseyvnd Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg har en problem, har lastet WineX.rpm fra internett og installert den fra YaST2, og lagt der WineX skal være, finner ikke WineX programmet i skrivebordet? WineX trenger jo ikke Wine. Hvor leter jeg WineX ikonet? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg har en problem, har lastet WineX.rpm fra internett og installert den fra YaST2, og lagt der WineX skal være, finner ikke WineX programmet i skrivebordet? WineX trenger jo ikke Wine. Hvor leter jeg WineX ikonet? Det popper ikke ikoner opp på "skrivebordet" når man installerer programmer i Linux slik som det ofte gjør i Windows. Det betyr ikke at winex ikke er installert, oppstartscriptet ligger vel i /usr/bin eller noe. Det har heller ingen hensikt å ha et ikon bare til winex fordi du uansett må tilføye windows-programmet du ønsker å starte som opsjon. Bruk derfor kommandolinje isteden. PS. Når du først har installert et program du bruker ofte kan det selvsagt være greit å lage en snarvei/ikon, men det må du nok fikse manuelt, hvordan kommer an på windowmanager. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 qwseyvnd: Ikke for å være lei, men jeg tror du må venne deg til å lese litt manualer. Virker ikke som du har lett i det hele tatt... Jeg gav deg jo tilogmed en direkte link til en guide på irc... akk Lenke til kommentar
simes Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hvis det er winex 3 du har, så er kommandoen winex3 "filnavn".. Husk at du bør være root for å kjøre programmer eller spill og hvis de ligger på monterte drives må du slå av noexec (i hvert fall i mandrake) i "mount config" saken.. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Har klart å installere WineX, måtte oppdatere Perl-biblioteket. Men hva gjør jeg nå når winex3 kommandoen virker ikke/finnes ikke. Har installert WineX Game Manager, program som gjør det lettere. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 prøv å kjøre winex eller winex-cvs se om noe skjer Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Klarer ikke winex og winex-cvs i kommandolinjen Jeg vet WineX har ikke noe program, bare filer...men klarer ikke å kjøre Må WineX ha wine program? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 locate -u ; locate winex prøv den og skriv hva du får Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Locate: Not command found eller --help finnes ikke. winex mappen er i /usr/lib/winex Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Prøvde liten "l" sånn: locate --help Not command found Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Det funket med ls /usr/lib/winex og ser mange filer. Hva skal jeg sjekke? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Det funket med ls /usr/lib/winex og ser mange filer. Hva skal jeg sjekke? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 :o Det er den heftigste mangepostinga jeg noen gang har sett Prøv med whereis winex whereis winex3 For å sjekke om winex er installert... MarcelSB Lenke til kommentar
qemilo Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hei Kanskje du kommer lettere ut om du installerer Point2Play fra Transgaming. Denne gjør det litt behagelig å konfigurere winexinnstillninger, oppdatere winex, innstallere ting (f eks spill) med winex, starte disse, kjøre tester av systemet. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå