Gustav34 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Kan noen forklare på en forståelig måte hva et polarisasjonsfilter er for noe? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Du finner en ganske god forlaring her: http://no.wikipedia.org/wiki/Polarisering_...iserende_filtre Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Kan noen forklare på en forståelig måte hva et polarisasjonsfilter er for noe? Kan sikkert sies mye om det, men jeg greier meg med å vite at det fjerner sjenerende reflekser, og får frem bedre farger på himmel, vann etc. Står litt mer her. RandiA Lenke til kommentar
Gustav34 Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Bør man bare bruke det til vann, himmel etc., eller kan det stå på objektivet hele tiden?? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Det er vel noe man må prøve seg frem med selv, og se hva man synes om resultatet...må innrømme at jeg har kjøpt et bra selv, men bruker det uhyre sjelden. Kommer muligens til å bruke det mer siden, men på det foto-stadiet jeg er, må jeg si at det ikke har vært en funksjon jeg har prioritert... RandiA Lenke til kommentar
Sille Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Bør man bare bruke det til vann, himmel etc., eller kan det stå på objektivet hele tiden?? det bør ikke stå på objektivet hele tiden, fordi det "stjeler" en del lys. Mindre lys,- lengre lukkertid,- mer sjanse for bevegelsesuskarphet. Brukes kun ved behov. Er du usikker om du har behov, så er det liten vits i å bruke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå