Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil på skjermdriver: "Display driver stopped responding..."

Anbefalte innlegg

Hei,

Har hatt en post her før anng problemet og har nesten det samme problemet enda.

Først her er oppsettet mitt:

Asus M3A78-T Hovedkort

AMD Athlon 64x 6400+

2x Club 3D Radeon Hd 2600 XT

Kingston 4gb 667Mhz PC5300 DDR2 2x2Gb

En seagate hdd på 320gb, ide

ide dvd brenner

Problemet mitt er at skjermdriveren kommer med en feil. Denne feilen har både kommet når jeg brukte Windows XP og nå når jeg bruker Windows 7 64 bit. Det begynner med at skjermen fryser, av og til blir den svart med "stjerner". Deretter kommer denne meldingen:

Display driver stopped responding and has recovered.

Display driver ATI Radeon Family stopped responding and has succesfully recovered.

Dette skjer når jeg har oppe forskjellige programmer:

Mahjong Titans (skjedd 3)

Firefox -Amd homepage

CoD MW2 (flere ganger)

Steam

Har og veldig mye flimring i Cod MW2

Fikk og nettopp etter ca 3 errors i MW2 at DirectX ikke ville fungere lenger og da ble spillet avsluttet.

Dette har blitt et irriterende problem for meg og jeg lurer på om noen vet noe hva som kan være feil. Evt som kan rettes på og hjelpe for en lan helg. Ellers skal jeg snakke med netshop om dette problemet.

All hjelp mottas med stor takk :)

Og et lite spørsmål utenom dette noe. Vis jeg får sendt inn skjermkortene og får nytt, valgfritt, hva er å anbefale av DirectX 11 kort som cpu ikkje blir bottleneck for, kan lett oppgradere ram. Men vis det er noen som ikke er å anbefale tar jeg et delvis bra og selger delene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å glemmer alt nå, er en Mist 800w. Fikk nettopp ny etter å ha hatt en 650w som ble betrodd ødelagt.

Skal teste i morgen med 1 og 1 skjermkort og sjekke om det er 1 bestemt skjermkort som er dårlig eller om det er bare når dem er i lag. Kan sikkert spille MW2 med bare 1 uansett.

Når jeg spiller MW2 SP ligger cpu temp på ca 41 grader og begge gpuene på 45-47 grader.

Endret av Gausland
Lenke til kommentar

Har en kompis som sa at det kanskje kunne være RAM brikkene eller CPU som får for lite strøm. Kan det være tilfelle?

Har uansett gitt beskjed til NetShop og får sende det tilbake og de skal teste de spillene og programmene som det blir feil i.

Får håpe de finner ut hva som er galt ihvertfall.

Lenke til kommentar

Har testa litt det siste døgnet med enkle skjermkort.

Først hadde jeg det jeg brukte som main kort tidligere. Da kom erroren med en gang jeg startet opp og 2 ganger til. Bytta til det andre, da fikk jeg ikke error i det hele. Scora 4.4k på 3Dmark06.

Deretter satte jeg inn det kortet som ikke fungerte sjikkelig som slave. Da fikk jeg og 4.4k ca i 3Dmark06. Men det som er merkelig er at Modern Warfare 2 fungerer helt fint, bare lag når jeg kommer til områder med mye skyting/smoke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...