Gå til innhold

BKK - Åpning av porter - Ny ruter

Anbefalte innlegg

Så basicly har jeg bredbånd fra BKK (Tabbe, tabbe, tabbe) og de sendte meg en flott inferno ruter ting (Som jeg måtte betale for)

Etter og ha hatt den i noen dager, fant jeg jo fort ut av at det var en del porter som var stengt i ruteren min men det gjør jo ikke noe for det er bare og åpne dem.

Men neida, BKK har vært så snill og sperret det også, så da må man nok kjøpe enda en ny ruter elns for å få det til å funke.

Uansett, så tok jeg i dag og kjøpte meg en Dlink DI-524 (Om dette var tabbe eller ei vet jeg ikke enda...)

Har koblet det slik:

Vegg --> BKK modem ---> D-link modem ---> PC

Siden jeg ble fortalt det av en kompis og det funket vist for han elns.

Så kommer problemene, jeg tenkte da at jeg endelig skulle port forwarde litt porter så jeg kan spille COD og diverse annet småkult.

http://portforward.com/english/routers/por...n_Warfare_2.htm

Har gjort alt her etter punkt og prikke, men portene er enda ikke åpen (Har sjekket dem) eneste jeg har gjort litt annerledes er Priva ID, siden den ikke kan stå tom. Prøvde både 1 og 104, men funket lite bra.

So, what to do? Dummer jeg meg bare helt ut her, eller er det noe jeg ikke ser? Hva skjer?

Også helt til slutt: COD2 på pc

The DI-524 will not allow you to forward enough ports, to run Call of Duty - Modern Warfare 2. You should try using the DMZ portion of this router if it is available. Alternatively you can try switching the router to bridged mode. You will need to contact your ISP to switch to bridged mode, so they can make the required changed on their end.

Hva skal det betyd da? Drete enda mer på draget? :(

Heldigvis har Elkjøp 30 dagers retur rett.

Sitter STOR pris på tips og triks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes flere tråder om dette på forumet.

Det finnes en ipadresse på BKK-routeren som er DMZ.

Du kan koble maskinen din direkte i BKK-routermodemet og sette den opp med statisk IP.

IP informasjon

Alle våre rutere er programmert til å dele ut IP adresser i 192.168.80.x serien.

Ruter informasjon:

* IP range: 192.168.80.2 til 192.168.80.254

* DHCP scope: 192.168.80.100 til 192.168.80.200

* DMZ IP: 192.168.80.80

* Subnett maske: 255.255.255.0

* Gateway: 192.168.80.1

* DNS Servere: 62.97.193.3 og 62.97.193.53

Lenke til kommentar

Hmm, har vel ADSL ja.

2 sec skal jeg finne modellnavnet.

DMZ?

Ja altså, nå er ikke jeg så inni ruter og porter verden, så mer in deep forklaringer hadde vært konge, eventuelt hvordan fikse :)

Inteno x 5668 heter den fra BKK

Endret av Soni1
Lenke til kommentar

Du skal ikke endre noe i Intenorouteren. Koble PC direkte i Inteno.

Gå inn på kontrollpanelet til PC. Velg klassisk visning og så enhetsbehandling.

Velg nettverkskortet og høyreklikk. Velg TCP/IP v4 og sett følgende adresser manuelt.

* (DMZ) IP: 192.168.80.80

* Subnett maske: 255.255.255.0

* Gateway: 192.168.80.1

* DNS Servere: 62.97.193.3 og 62.97.193.53

Pass på at softwarebrannmur i PC er påslått hele tiden.

Lenke til kommentar

Har windows 7 og alt er på engelsk og ingen mulighet for klassisk visning, bleh.

Men skal se hva jeg får til.

Edit : Er inne på Device Manager, finner "network adapters" men er liksom ikke noe og skifte på der da.

Hmm, husker og ha gjort noe lignende før på XP, men...

Da såg alt annerledes ut :p

Endret av Soni1
Lenke til kommentar

En bedre router vil jo ha mulighet for brannmur og portforwarding.

Setter du opp ipadressen på internettporten på router #2 til DMZ, så har du alle porter tilgjengelig.

Jeg ledet deg visst på villspor.

Gå inn på nettverk og delingssenter og høyreklikk på det adapteret du skal endre settings på.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har fikset det. Sjekket port 5332 nettopp og den var åpen. Takker for hjelp folkens :)

(Selv om jeg fremdeles tydligvis ikke kan spille COD da, av en eller annen grunn.)

Jeg får prøve og luske litt rundtom og se om jeg får det til å funke.

Endret av Soni1
Lenke til kommentar

Vel, sånn som status er nå så er det vel fremdeles sånn som det alltid har vært.

På PS3'en står det bare "connecting to matchemaking servers" bla bla, og den står der hele tiden. Den funker kanskje om 2-3 dager, også funker den snn halveis i noen dager, før den kuker igjen.

På pc, tar det lang tid og komme inn i et spill og i ca 50% av gamsene blir jeg på et tidspunkt "Could not connect too host". Heldigvis ikke midt inni, men mellom loading etc.

Var ikke sånn før faktisk, men nå de siste 2-3 ukene har det vært slik.

Kan heller ikke joine games med venner da kommr det bare connecting i evigheter.

Lenke til kommentar

Okey, etter og ha lest litt og ringt BKK så begynner jeg og forstå mer hvertfall.

Er ikke lett når du egentlig har lite peiling :p

Uansett, jeg har satt opp DMZ, men i følge BKK så gjør dette at "Vi har derfor aktivert DMZ, for at våre kunder skal likevel ha mulighet til å åpne porter selv."

Så hvordan åpner jeg porter nå? Tenker det vil fikse seg om jeg nå klarer og åpne porter men... dette gjøres inni routeren eller?

Takker for svar igjen x)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...