Deskjet Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Har søkt en del på forumet, men blir liksom ikke helt klok på dette med å brenne dvd. Jeg har noen filmsnutter liggende på harddisken som jeg gjerne skulle sett i stuen... Filene er av formatet avi, og mpg. Hvordan får jeg brent dette over på en dvd-r plate og sett det på tv? har sett på noen guider, men ble ikke helt klok.... har pioneer sin dvd-brenner. Noen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Du må vel gjøre filmene om til vcd eller svcd før du brenner de ut tror jeg. Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Ja du må gjøre de om til vcd eller svcd. Men vet ikke om du kan ha flere filmer på en cd. Jeg brukt i hvertfall å brenne ut en film på ei cdr plate og se den på dvd'en, men nå som jeg har xbox er alt mye lettere og bedre! Lenke til kommentar
knutg Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 du må gjøre det om til mpeg2 formatet. det er det alle dvd koder bygger på uansett om det er vcd svcd eller ren dvd. du må finne deg et rippeprogram som feks. TMPGEnc . disse programmene er ikke veldig forbrukervennlige, men svært funksjonelle når du kan dem. mpeg 2 standaren er ikke et lisensfritt format som divx, så du må betale for det, hvis ikke du bruker kazaa eller no... så bruker du et DVD authoring program til å lage menyer etc... evventuelt kan du jo bare bruke noro 5.5 til å lagge videon rett over på dvden. ikke alle dvd studespillere leser DVD-/+ noen tar feks bare dvd video(som du ikke kan brenne) dette er for å hindre kopiering av leie/kjøpe dvder. derfor er ikke hjemme brenne dvder enda ikke helt den perfekte løsningen for å lage fete videoer hjemme. håper dette hjalp litt. Lenke til kommentar
Deskjet Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg fikk fatt i TMPGEnc, og fikk gjort om formatet. Tok lang tid ja.. Jeg brente over på dvd i nero, men fikk ikke spilt av i dvd-spilleren, ikke på pc'en heller. Da jeg skulle spille mpeg-formatet fra hardisken på pc'en så gikk det, men det var ikke noe lyd. Skulle jo sjekket dette før jeg brente, så hadde jeg spart den platen.... Men siden det ikke kom med noe lyd og spilleren ikke vil lese den brente platen, hva kan jeg ha gjort galt i konverteringen?? Eller under brenningen? Sikkert masse.... Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Ta en titt på www.vcdhelp.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå