Gå til innhold

Lydkort til maks 800,- Helst PCIe, trenger hjelp til å velge.

Anbefalte innlegg

Søkte for å finne lignende tråder, fant kun denne, men den passer ikke helt inn i mitt tilfelle.

Har nå skaffet meg et hovedkort med crap lydkort på så tenkte meg at om jeg først skal skaffe meg et lydkort så kan jeg skaffe meg et ordentlig, hadde vært greiest med PCIe da jeg er så å si tom for ledige PCI porter på hovedkortet mitt nå og det vil være noe vi ser mindre og mindre av i fremtiden regner jeg med og et lydkort varer vel lengre enn en gjennomsnittlig PC ....

Kan egentlig kjøpe et lydkort til flere tusen kroner, men ser ikke helt behovet for det derfor har jeg satt en maks grense på 800,- bruker heller ikke noe mer avansert utstyr enn et Logitech G51 sett.

Har tatt en liten titt i prisguiden og kom over noen, om det er noen andre som er verdt å nevne er det bare å komme med dem, men har helst ikke lyst på creative x-fi pga. masse surr og tull med de, blant annet drivere.

Disse jeg kom over:

M-Audio Revolution 5.1

Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect

Asus Xonar DX/XD

Hardware akselerasjon på eks. EAX 5 er bare pluss, men om det ikke er så burdte jeg ha kraftig nok PC til at det ikke skulle by på problemer. Jeg skal absolutt ikke ha en ekstern løsning i form av dårlige USB løsninger.

Når det kommer til bruk av PC'en så går det i spilling og høre på musikk også ser jeg en del på HD filmer så da er god surround lyd et must, driver ikke med musikk produksjon eller noe i den dur'en

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Av de tre så er det bare Xonar som er PCIe.

Vet, PCIe er ikke et must, men er et supert pluss ...

I værste fall går det sikkert ann å bruke denne, men om det går utover lyd kvaliteten er usikkert ...

Edit:

Eller, ser ut som den bruker samme chip som Sonar DX, da burdte det ikke gå utover kvaliteten :D

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...