Gå til innhold

BK: Selleri prøver noe han ikke kan eller har utstyr til...


OJ Doe

Anbefalte innlegg

Tja, følte for å prøve, dette er definitivt ikke noe jeg har utstyret til, så jeg brukte en 50mm. Hva kan jeg gjøre for å forbedre disse bildene egentlig?

 

Det har blitt noen tråder med middelmådige bilder i det siste, men jeg prøver meg på nye ting, og som dere ser jeg ikke noen kjempenaturtalet ...

 

EDIT: Fjernet de bildene som faktisk ikke er noe å arbeide videre på.

post-198440-1264110425_thumb.jpg

post-198440-1264110496_thumb.jpg

Endret av -Selleri-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Om dette skal bli mere spennende så må du være mere kreativ og få orden på fokusen.

 

 

 

Som Snodig sier, fiks en skiggelig bakgrunn som med engang gjør bildet mye mere gjennomført, og ikke bare en test av utstyr.

 

Fokus burde også sitte som støpt.

Fokuser manuelt, da dråpene treffer likt hver gang (så godt som)

 

Bla gjennom dråpebilde tråden, der burde du finne masse inspirasjon;)

Lenke til kommentar

Jeg synes du er inne på noe med det første og det siste bildet. Teknisk sett er det noe å gå på, men med litt mer eksperimentering er du der. Prøv en litt mindre blenderåpning slik at dybdeskarpheten blir større.

 

Jeg ser at det er andre som kritiserer bakgrunnen din, men jeg synes teksturen i bakgrunnen var spennende. (Jeg regner med at det er en kjøkkenvask med masse riper, men jeg synes nå det fungerer likevel ;))

 

-trygve

Lenke til kommentar

Takk "-trygve", det er fint å høre noe positivt også, men til dere andre, det er med all god grunn at kritikken jeg får er i det negative, det er som dere sier ikke veldig bra:-)

 

Det stemmer at det er en kjøkkenvask, den har fått juling av studenter i MINST 25 år. Den er ikke veldig spennende, men jeg har strengt tatt ikke noe annet, noen som har tips til hva jeg kan bruke? Jeg ser at mange sier jeg bør farge vannet, eller bruke noen annet, det kan jeg jo prøve.

 

Det jeg også lurer på, hva bruker folk til å slippe dråpene med? Kranen? Pipett?

 

Jeg brukte f/22, så objektivet mitt går ikke lenger, desverrre.

 

Det nevnes også at jeg skal snu objektivet, hva menes her?

Lenke til kommentar

Det siste er slett ikke dumt, refleksene og repetisjonene gjør det interessant. Det første er det og noe ved, men ikke like bra gjennomført.

 

Ellers så er jeg enig med -trygve i at bakgrunnen egentlig ikke er så gal, om du bruker den bevisst. Så ikke la deg styre av andre sine forprogramerte forestillinger om hvordan dråpebilder skal se ut, at de skal ha rein bakgrunn f.eks er bare vanetenking. Det siste bildet viser at det går ann å finne noe spennende i den du har.

 

Jeg sier ikke at du absolutt skal beholde bakgrunnen, ingen ting i veien for å eksperimentere med noe annet, men du behøver heller ikke å se den som en hindring.

 

En annen ting. Det ser ut som om du vimser litt for mye fra ide til ide. Her har du to ganske bra bilder, resten er uferdige skisser.

Når du presenterer så mange skisser samtidig, så kan du ikke forvente å få særlig råd om hvordan gjøre dem til noe mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...