Troxx Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg har 4GB på Vista x64, og ser at minnebruken er høyere enn hva jeg forventet. Det jeg trenger for en fin flyt i en arbeidsøkt er: * Jeg klarer ikke legge et godt tema dødt,og dessuten glemmer jeg lett. Løsningen blir å ha 20 tabs i Opera. (minnebruk 0,5GB) * Jeg må ha litt ratio på p2p-nettverk.(0,1GB) * Jeg må ha litt kontakt med maskina hjemme (weezo). (0,1GB) * Word, Frontpage, Powerpoint * Celestia, * Acrobat * Filezilla * Winrar * CaR * Diverse interngreier + annet system viktig bl.a antivirus Det kommer på 75% fysisk minnebruk totalt, har sett 80-90% også. Kjører Ccleaner mm i blandt for å rydde opp. Likevel møter jeg altså veggen iblandt.. slitsom diskjobbing (virtuelt minne?), men har slått av prefetch (en utrolig lettelse å få jobbe i fred :-). Trenger jeg mer minne? Brukes virtuelt minne (kan jeg deaktivere virtuelt minne, og er det noe å vinne på det)? pagefile.sys er på 5GB akkurat nå. Lenke til kommentar
johome Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg ville ikke ha slått av pagefila når du er oppe i 80-90 % Selv har jeg 8GB RAM , og har slått av pagefila. Ville absolutt ha vurdert mere RAM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå