Deskjet Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Har søkt en del på forumet, men blir liksom ikke helt klok på dette med å brenne dvd. Jeg har noen filmsnutter liggende på harddisken som jeg gjerne skulle sett i stuen... Filene er av formatet avi, og mpg. Hvordan får jeg brent dette over på en dvd-r plate og sett det på tv? har sett på noen guider, men ble ikke helt klok.... har pioneer sin dvd-brenner. Noen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Konverter alt til mpeg2 og lag en svcd av det. Funker som rakker'n. Ta en tur til http://www.doom9.org om du vil ha tak i tools og litt howtos. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hva er vitsen med å foreslå SVCD når han spør om DVD-R? Det er mye færre spillere som kan spille SVCD enn DVD-R. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Skaff deg programmet tmpgenc for å konvertere filene til mpg2. Bruk wizarden. 1/5 velg DVD PAL (ev. 16:9) 2/5 her velger du hvilken fil som skal konverteres. 3/5 huk av for source range hvis du eventuelt vil klippe bort litt i starten eller slutten. 4/5 her velger du bl.a. oppløsning 720x576 (funker bra) og bitrate (anbefaler en bitrate på 4000-8000) 5/5 her velger du hvor du vil lagre den konverterte fila. Dette kan være en tidkrevende prosess. anbefaler også programmet TMPGEnc DVD Author, som er et nett lite program for å lage menyer osv. Jeg er ellers enig med captzalo at du finner mye nyttig info på http://www.doom9.org Lykke til :wink: Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hva er vitsen med å foreslå SVCD når han spør om DVD-R? Det er mye færre spillere som kan spille SVCD enn DVD-R. tullegutten. Dette er jo dirkete feil. De spillere som kan spille dvd-r/+r kan i nesten 100% av tilfellene spille SVCD. Og nesten alle nye spillere kan det. Med den prisforskjellen som er i dag på dvd og cd så er jo SVCD den eneste fornuftige løsningen for å se små morrosnutter på tv/dvd'en i stua. Eventuelt også vcd vist kvalitetet ikke er så bra i utgangspunktet. Ville jeg gjort. Slipper du unna dvd-author programmer også. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 tullegutten. Dette er jo dirkete feil. De spillere som kan spille dvd-r/+r kan i nesten 100% av tilfellene spille SVCD. Jeg skriver utrolig sjelden noe uten å enten ta forbehold om at jeg er usikker, eller vite hva jeg snakker om. I følge http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers (som har noe som bør være et forholdvis representativt utvalg) støtter 90% DVD-R, mens 72% støtter SVCD. Trekker man fra dem som kan spille SVCD, men ikke fra brente CDer, blir andelen enda lavere. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 tullegutten. Dette er jo dirkete feil. De spillere som kan spille dvd-r/+r kan i nesten 100% av tilfellene spille SVCD. Jeg skriver utrolig sjelden noe uten å enten ta forbehold om at jeg er usikker, eller vite hva jeg snakker om. I følge http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers (som har noe som bør være et forholdvis representativt utvalg) støtter 90% DVD-R, mens 72% støtter SVCD. Trekker man fra dem som kan spille SVCD, men ikke fra brente CDer, blir andelen enda lavere. Nemlig! Det er MANGE billige standalone spillere som ikke støtter vcd/svcd i handlen enda. Lenke til kommentar
Deskjet Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg fant programmet TMPGEnc og konventerte filene til mpeg2. Fikk da to filer, en mpeg fil, med bilde og en winamp med lyd. Brente dette over på dvd med nero, men det funket ikke. Prøver og lese meg til dette på doom9, men blir ikke klok... Kan man brenne filene til cd-plater også? Er det dette som kalles svcd og vcd? Litt bortkastet med dvd-brenner da eller? Jeg lastet ogå ned en film, men den fikk jeg kun lyd og ikke bilde da jeg spilte den av i win. med. pl. Hva trenger jeg og gjøre da for å få bilde? Lenke til kommentar
picachu Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Sjekk dette programmet her -- > http://www.eo-video.com/ Så trenger du et DVD-Authoring program, f.eks Pinnacle Studio 8, Ulead har noen + en del freeware programmer. Lenke til kommentar
AURORA Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 FINN ET PROGRAM SOM HETER (neoDVDpluss 4)(((kaza-lite))) konverterer og brenner. Å ENKELT OG BRUKE LIGGER UTE NÅ. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg fant programmet TMPGEnc og konventerte filene til mpeg2. Fikk da to filer, en mpeg fil, med bilde og en winamp med lyd. Brente dette over på dvd med nero, men det funket ikke. I wizarden 1/5 velger du cbr mpeg1 layer II audio (mp2) istenfor cbr linear pcm audio, da får du bare en mpg2 fil. Det skal funke. Prøv å brenne bare en kort snutt på et halvt minutt eller noe slikt på en RW-plate. Det er da ikke så nøye hvordan menyen blir seende ut. Prøver og lese meg til dette på doom9, men blir ikke klok... Kan man brenne filene til cd-plater også? Er det dette som kalles svcd og vcd? Litt bortkastet med dvd-brenner da eller? Det er klart at jo mer du komprimerer filmen (hvis det er en film i DVD-kvalitet, jo dårligere blir sluttresultatet, så DVD-brenner er ikke bortkastet hvis du ønsker beste resultat, og har bra kildemateriale. Men det er klart at hvis du har dårlig kvalitet på kildematerialet, kan det være like greit å brenne svcd eller vcd. Tror det er en mye mer tidkrevende prosess. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Noen nevner billige dvd spillere her og at dem ikke funker med SVCD osv. Har inntrykk av at det er mottsatt jeg. Nesten alle billige spillere jeg har sett støtter både SVCD, VCD og MP3. Derimot min Pioneer DVD spiller (standalone) til 5000 kr sonefri ikke støtter annet en VCD og da selvfølgelig DVD da. Bra kjøp......NOT Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Enig med Cyprez, stort sett alle av de aller billigste spillerne støtter hva det skal være. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Noen nevner billige dvd spillere her og at dem ikke funker med SVCD osv. Har inntrykk av at det er mottsatt jeg. Nesten alle billige spillere jeg har sett støtter både SVCD, VCD og MP3. Derimot min Pioneer DVD spiller (standalone) til 5000 kr sonefri ikke støtter annet en VCD og da selvfølgelig DVD da. Bra kjøp......NOT Tipper du ser at det var ett bra kjøp når du kobler det til en ordentlig TV.. Kobler jeg til en billig DVD spiller til med 43" TV ser det ut som en grumsete sølepytt i forhold til de dyrere spillerne (som igjen ikke spiller SVCD) (Hvem vil ha det dårlige formatet anyway ) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Det er jo ingen som har påstått at det er stjernekvalitet på de billigste spillerne, men at de støtter alt mulig, det skal de ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå