furiousanimal Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Jeg kjøpte en lydkabel, prøvde å sette den inn i hodetelefon utgangen fra pc og de to andre bak i tven. Allikevel så kommer det ikke noe lyd. Hva må jeg gjøre? er det riktig det jeg har gjort og hva må eg eventuelt gjøre for å aktivere lyden? ser noen steder at man bruker den grønne ledningen ifra høytalere til pcen, men jeg har kun innebygde høytalere i pcen da, og har noen til den eksterne pcen, men vil gjerne ikke stresse med å koble de av og på hele tiden. så lurer på om det er muligheter uten å bruke løse høytalere. Jeg har også en slik HDMI kabel som jeg kan bruke, den funker bra for å få opp skjermen, men det er ikke noe lyd ifra tven der heller, så hva må jeg gjøre for å få lyd i tven når jeg bruker en HDMI kabel? Endret 21. januar 2010 av bergenboy9 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Det spørs jo hva de kontaktene bak på TV er til, om det er rett inngang. Se denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1185674 Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 1. test at det er lyd ut på den kontakten på pcen din 2. se at du kobler riktig på tven(les bruksanvisningen) sikker på at det ikke er en lydutgang? og når du spør om hjelp til slikt så er det veldig greit med litt mer info, som f.eks. merke og modell på tven og kanskje lydkortet. Lenke til kommentar
furiousanimal Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) 1. test at det er lyd ut på den kontakten på pcen din 2. se at du kobler riktig på tven(les bruksanvisningen) sikker på at det ikke er en lydutgang? og når du spør om hjelp til slikt så er det veldig greit med litt mer info, som f.eks. merke og modell på tven og kanskje lydkortet. Mirai LCD-TV, nesten en sånn som på bilde der, fant ikke helt den eksakte tven. Har desverre ikke et bilde av innpluggerne på tven. attachment=345190:MiraiX_h...61595101.jpg] PC'en med HDMI uttak har Lydkort Realtek High definition Audio og på den PC'en med VGA uttak har jeg Soundmax HD Audio som lydkort. Det var ikke noe bruksanvisning, det sto bare med små bilder hvordan jeg skulle sette de inn, så var ikke så lett å skjønne ut ifra det. Endret 21. januar 2010 av bergenboy9 Lenke til kommentar
furiousanimal Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Der ja, nå har jeg både fått lyd og bilde fra den PC'en med HDMI uttak Det eneste jeg ikke skjønner er at av og til skulle jeg gjerne ha brukt den andre pcen, der jeg bruker VGA kabel, ser ikke ut som jeg får lyd på tv med en sånn lydkabel i tillegg. kan hende jeg har satt de feil da, skal ta å teste ut litt når jeg får tid. Uansett tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå