Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bekymret og redd for veldig mye

theresaaa

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei jente på 19 år. Jeg har i alle år vært litt bekymret av meg. Gruet meg ofte til ting, men det var liksom normalt og lå på et normalt nivå tenkte jeg. Ingen som visste om det da. Men for ca fire år siden begynte det å bli ubehagelig å dra til kjæresten min som bodde to mil unna, og da hadde jeg allerede vært sammen med han i fem-seks måneder og besøkt han mye. Og dette skulle vise seg å bli verre og verre. Jeg var redd for å dra til venninnene mine, det var ubehagelig å være ute og kjøre om kvelden, generelt det å dra bort var ekkelt. Så ble det så ille som at jeg var redd for å få hjerteinfarkt eller at jeg hadde kreft når det var vondt et sted, jeg var konstant urolig og bekymret for noe. Og nå er det på en "all time low". I sommer hadde jeg en god periode og dro på konsert i Oslo og dro på ferie åtti mil hjemmefra. Men nå er jeg urolig for alt jeg skal ut på og vil bare være hjemme, og tenker konstant på om det er noe galt med meg.

Grunnen til at jeg oppretter dette emnet er at jeg vil høre om det er noen som deler denne typen angst, eller om noen har lidd av det. Eller noen kommentarer til det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Slik du beskriver dine plager, kan det høres ut som om du har det som kalles Generalisert Angst (GAD). Du kan ta kontakt med legen din og be om henvising til en psykolog eller psykiater, eller du kan selv ta kontakt direkte og be om en utreding.

Mvh

Dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...