Gå til innhold

HP, IBM, DELL eller Fujitsu-siemens ?

Anbefalte innlegg

lurer på om jeg skal kjøpe en pc som er satt sammen av de "store gutta" :-? .....

noen som har erfaringer/tips ang. pc'er levert av HP, IBM, DELL eller Fujitsu-siemens ?

er IKKE interessert i diskusjon som : "hva sakl du med det ??? det rocker mer å bygge egen pc" eller "alt sammen er bare dritt"..

edit: vil gjerne ha mulighet til å redigere video, spille litt og surfe ;) på den

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe hadde ikke planer om å be deg bygge egen men det er jo morsomt...

HP, nei det er noe skit veldig brukervennelig men nei

Fujitsu siemens, Har 2/2 dårlige erfaringer med det

Dell, reparerte nettopp en dellmaskin, det jeg kan si er :woot: de er gode å åpne og oppgradere og biosen er enkel og grei og du får mange oppdateringer til det

IBM, aldri vært borti det. Sett på en ibm aptiva og det var ikke morsomt (233mhz, så alderen kan ha hatt litt å si)

Kom med tilbudene så skal jeg og andre si hvilket som er best

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en Dell Dimension 8200, og jeg kan anbefale Dell sterkt. De gir deg alt du trenger, og det er en større følelse av kvalitet jevnt over enn på f.eks. en HP pc. Har aldri hatt et eneste problem med Dell pc-en min, og å oppgradere etterhvert har gått som en lek. Eneste minus er vel at Dell er rimelig dyrt i forhold til HP, men den prisforskjellen ville jeg gladelig betalt hvis jeg hadde måttet velge. PCen som er i signaturen er den nye PCen min som jeg skal bygge selv. Er litt lei av låst BIOS og lite oppgraderingsmuligheter utover bedre prosessor og mer RAM, dette fordi kabinettet er for lite for vanlig nytt hovedkort. Men som sagt, jeg kan anbefale Dell. Stabilt, trygt, og kvalitet. Lykke til med valget.

Lenke til kommentar

Ut i fra de du har nevnt der, er vel Dell den "snilleste". Hold deg i allefall laaangt unna de andre. De er gjerne kjempesære og du sliter så snart du skal gjøre noe ekstra med de.

Men skal du ha en sammensatt boks og vil ikke bygge sjøl, ville jeg heller ha valgt Rec eller en sammensatt en fra nettbutikker som f.eks. psdata og komplett.

Lenke til kommentar

Enig med siste taler! Hold deg langt unna HP, IBM Packard Belll. Har bra erfaring med dell, men det beste av ferdigbygde maskiner jeg har vært borti, er Tundra-serien til PS-Data. Yppelige maskiner. Har hjulpet/satt opp 4 stykker for andre denne våren, alle kjører helt stabilt. Billige er de også.

Lenke til kommentar

tja

jeg har no erfaring med alle de store gutta du nevner her.

alle har sine fordeler. og ulemper.

du bør tenke på hva slags hw du vil ha, hva slags service du vil ha.

hva slags support du vil ha. og hvor lang support du vil ha.

og så sjekker du ut hva de forkjellige har å velger den du vil bruke.

:)

Lenke til kommentar

Fikk selv en Dell Dimmension 8200 til konfirmasjonen, og den er helt knall. Den er så stabil som den kan bli! Er ganske fornøyd. Det eneste som trekker ned er at det er ingen overklokkingsmuligheter i BIOS, og det er ikke plass til mere en 2 HDD i kabinettet. Ellers er det en super PC.

Lenke til kommentar

Jeg har bare prøvd to av dem, men jeg kan jo legge frem mine erfaringer med dem.

IBM - den var egentlig veldig god. Hadde aldri noe tull med den på det året jeg brukte den.

Fujitsu Siemens - Sender den inn på rep for andre gang på under en mnd nå. Tullingen på service-avd til commit trodde grunnen til at maskinen var ustabil var fordi maskinen ikke hadde WinME, men WinXP installert, pluss at ISDN-kort driverene ikke var installert. For å understreke hvor tåpelig dette er: ISDN-kortet var deaktivert fordi vi bruker ADSL, og å påstå at WinXP og manglende ISDN-kortdrivere skaper ustabilitet er jo helt svett.

Jeg vet det er en hardware-feil, men det nekter de altså på. Kundeservicen til commit suger forresten. Fikk regning på 800 for at de aktiverterte ISDN-kortet (som jeg hadde deaktivert) og lagt inn driverene til det, UTEN å fikse HW-problemet.

Lenke til kommentar

tusen takk for alle tilbakemeldinger :)

høres ut som de fleste som bruker DELL er fornøyde. at det ikke er plass til mer enn 2 disker er ikke noe problem... men er det mulig å f.eks. oppgradere med mer "kort" etterhvert, som nytt skjermkort, tv-kort eller noe slikt ?? er dette evt. også mulig med de andre leverandørene ??

Lenke til kommentar

Har ikke noe erfaring selv med Dell, men jeg vet de får gode skussmål.

IBM er ikke spes brukervennlig + at de ser ut som de kommer fra 1991. Noen smarte løsninger er det der som for eksempel rapid restore, men jeg ville definitivt ikke hatt en.

Fujitsu-Siemens: :o nuff said

HP har jeg en av selv og er ganske bra fornøyd. bra spec, ok design, det som trekker ned er vel utbyggingsmulighetene.

Hvis jeg skulle velge tror jeg det fortsatt hadde blitt hp, eventuellt en Dell.

Lenke til kommentar

Av de merkene du spør om, vil jeg anbefale Dell. Vi har en hel haug av dem på jobben, og de er stillegående og servicevennlige maskiner.

På de fleste merke-PCer så får du som oftest med kun med restore-CD. Det betyr problemer ved senere oppgraderinger av operativsystemet, e.g. neste versjon av Windows. Da vil du f.eks. ikke få driver til DVD spiller/CD brenner, for det ligger gjemt på restore-CD.

På er ferdig-bygget PC fra Komplett, PS Data eller lignende, så er dette intet problem. Jeg ville anbefale deg å vurdere disse leverandørene sterkt. Vi har også slike bygg fra Komplett på jobben som vi er fornøyde med.

dinside.no så rangerer de månedens PC. Da kan du se hva du får for ca 10000 kr. Det skal også være mulig å kjøpe disse PCene uten skjerm, ihvertfall hos Komplett.no. Da kan du ev. kjøpe hvilken skjerm du selv måtte ønske, f.eks. en ny LCD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...