Gå til innhold

hvordan kan jeg lage passord til hardisk så ingen andre kan gå inn og se

Anbefalte innlegg

kjøpte en hardisk som fungerer med usb, veldig fornøyd med den egentlig. men jeg vil opprete en passord eller låse hardsiken sån at ingen kan gå inn og se filene.. det følger med programet som hetter samsung secret zone.. men den var fryktelig vanskelig å klare det.. noe tips ??

vet ikke om det er riktig plass å komme med en slik postnand.. men det var alt for mange forumer under (data )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TrueCrypt :)

men den er samme som Secret Zone, hvor man kan kunn lage ( volum ) med maks 2 gb og legge i de alle viktigste filene, eller installere den såkalte backup som kan kopiere filene ca 3 ganger i hardisken så de er helt sikre.. men det er ikke det jeg vil ha.. jeg vil bare låse hardisken.. liksom når går på ( Datamaskin ) så kan man gå rett i den og brukern. det er det jeg vil låse.. at man kan ikke gå inni den.. det må kreves passoword

Lenke til kommentar
Hva trenger du hjelp til?

oooha.. nå klarte jeg det.. men det vil kreve passord bare for denne datamaskinen. liksom kobler jeg til en annen datamaskin så er det ikke noe passoword... ikke akkurat det jeg vil.. men nå vil jeg bare låse en mape i hardisken.. liksom greit at man kan opne den men at bare en mape kreveer passord.. men på alle dataer

Lenke til kommentar

Du vil at man skal trenge passord for å åpne harddisken på bare én maskin, men vil likevel vil du at man skal trenge passord på en mappe på alle maskiner?

Mitt tips er å installere TrueCrypt og bruke det til å enten kryptere hele disken eller til å opprette et volum du kan mounte. Spør hvis du trenger hjelp :)

(Flytter denne til Annet om programvare, tilbakemeldinger tas på PM)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...