sindredl Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Heisann, har skaffet meg batterigrep til mitt canon 450D (Canon BG-E5) for en liten stund siden. Jeg har da ikke fått kjøpt et ekstra batteri til å putte i enda, så har gått på 6xAA batterier. Så tenkte jeg jeg skulle teste å se om det fungerte med kun ett li batteri i grepet, og det gjorde det, men hadde da halv batterioppladning på kameraet. Noen som vet om kamerat tar skade av å ha ett batteri i grepet? evt om grepet tar skade av det? Lest litt rundt og sett at noen mener at AA batterier i grepet kun burde brukes som en backup, men dette var gamle tråder, så spør om det også. Går fint å kjøre på AA batterier? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Et batteri går helt fint. Grepet tar ikke skade av det på noe vis. Jeg gjorde dette i flere måneder mens jeg hadde 450D, før jeg tilslutt kjøpte et ekstra batteri. Selvfølgelig kan du bruke AA-batterier i den medfølgende holderen for slike. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 kan ikke si jeg helt forstår hvorfor det skulle være farlig jeg. det er jo kanskje en liten fare for at vanlige AA batterier kan få en svikt og lekke syre? men det er det mange år siden jeg har opplevd på noe utstyr/fjernkontroll/lommelykt/leketøy iallfall Lenke til kommentar
sindredl Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Takk for svar, da vet jeg det. Kommer nok til å kjøre på det ene batteriet frem til jeg får kjøpt meg ett til. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Jeg bruker stadig vekk bare ett batteri i mitt 40D med grep, og har aldri opplevd problemer med det overhodet. Lenke til kommentar
Brakballe Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hvorfor i alle dager ikke kjøpe 6 stk Ni-Mi opladbare AA batterier?? De koster fint lite, har meget god kapasitet og du beholder fleksibiliteten... Lenke til kommentar
sindredl Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Hvorfor i alle dager ikke kjøpe 6 stk Ni-Mi opladbare AA batterier?? De koster fint lite, har meget god kapasitet og du beholder fleksibiliteten... Er vel like greit å kjøpe et orginalt canon batteri til og kjøre 2stk i grepet da vel? Canon Batteri LP-E5 Lenke til kommentar
Brakballe Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hvorfor i alle dager ikke kjøpe 6 stk Ni-Mi opladbare AA batterier?? De koster fint lite, har meget god kapasitet og du beholder fleksibiliteten... Er vel like greit å kjøpe et orginalt canon batteri til og kjøre 2stk i grepet da vel? Canon Batteri LP-E5 Nei ,koster svin med to stk originale batterier og et sett med 2500mAh Ni-MH har høyere kapasitet enn to originale tilsammen.... Du får glatt et dobbelt sett med dette for halve prisen av to originale Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Litt billigere hos Netshop. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=101979 Har merket meg at de er billige/billigst på batteri til Canon Lenke til kommentar
Asbx Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Har kjøpt et par utrolig billige batterier fra www.mytrendyphone.no , kun kr 72 pr stk til 40d f eks. Virker helt ok! http://www.mytrendyphone.no/shop/batteri-c...-508-2982p.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå