Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC vil ikke "kjøre: Skrur seg "av" og lager pipelyder

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ny PC.

Asus M4A79XTD Evo, 5850 HD og Crosair 1600mhz.

Så skal jeg formatere pcen, det går. Så skal jeg kopiere filer over til HD'en til installering, den stopper. Ganske random når den stopper.

Men det er ikke noe med formateringen, jeg gikk inn i bios og sjekket om RAM'en var registrert. Da stoppet pcen igjen. Hver gang pcen stopper så kommer det pipelyder.

Pcen skrur seg ikke av, den fortsetter å gå. Men bildet er vekke, og ingenting skjer. Har prøvd forskjellige kabler, DVI, HDMI etc. Er ikke noe skjermbilde.

Det er 3 pipelyder, 1 lang etterfulgt av 3 korte.

Sjekket ASUS sine hjemmesider, fant denne linken via en post på forumet:

http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm

Det står at det skal være noe gale med ram'en. Men jeg testet en kopis sin ram, samme problem.

Så gjestår er hovedkortet. Men hvorfor funker det så og så lang tid, før det stopper helt opp ?

Noe som har løsning? Eller vet om det er noe annet enn hovedkort? Muligens skjermkort?

Hvis noen av tips, si ifra før jeg sender inn igjen.

Endret av mESA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal teste det no. Aldri vært borti programmet, får håpe pcen ikke skrur seg av før jeg får sjekket da :|

Edit:

Den stod på i rundt 7-7.30 min. Så slo den seg av.

Nok en gang 4 pip, 1 langt og 3 korte.

Virker som det er hovedkortet som er problemet.

Hvis ingen har noen gang har viten om skjermkort kan være problemet.

Endret av mESA
Lenke til kommentar

Edit:

Jeg har funnet feilen. Men vet ikke HVA og HVORDAN det er feil.

Startet PC med et annet skjermkort, da funket det. Fikk installert OS, alt funket fint.

Testet mitt skjermkort, kom inn i windows, klarte å surre rundt i 2-5min, gikk helt fint.

Så merket jeg at viften ikke gikk, den slo seg av og på i en frekvens med 1sec på pr 20sec elns.

Tenkte kanskje at noe blocket for viften, men nei. Pcen klikket igjen, svart skjerm, så gikk skjermkortviften på 100%.

Noen som har peiling på problemet?

Edit:

Virker som HK ikke er så kompitabel med skjermkortet. Leter etter bios-oppdateringer. Noen som har ideer/innspill? Vet noe om dette?

Endret av mESA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...