Monna Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hei Jeg vurderer å kjøpe meg ny leilighet. Problemet er at jeg har mitt nåværende lån i Statens Pensjonskasse, og de gir ikke mellomfinansiering. Vet dere hvilken bank som gir det beste tilbudet på slikt? Lenke til kommentar
KS Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Generelt lavt fokus på mellomfinsiering. De fleste banker gjør dette. Et stort unntak har vært Skandiabanken (og regner med at det gjelder fortsatt). Hvis du etter mellomfinsieringen skal kun ha lån i SPK, så spørs det hvor villig bankene vil være i å få deg. Den enkleste løsningen da kan være å ta det i en banken du er kunde hos i dag, som tross alt har et kundeforhold til deg og som burde hjelpe deg når du trenger dette. Lenke til kommentar
Monna Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Generelt lavt fokus på mellomfinsiering. De fleste banker gjør dette. Et stort unntak har vært Skandiabanken (og regner med at det gjelder fortsatt). Hvis du etter mellomfinsieringen skal kun ha lån i SPK, så spørs det hvor villig bankene vil være i å få deg. Den enkleste løsningen da kan være å ta det i en banken du er kunde hos i dag, som tross alt har et kundeforhold til deg og som burde hjelpe deg når du trenger dette. Hmmm... og hva gjør man når det er Skandiabanken man har lønnskonto i? Har nettopp flyttet boliglånet mitt FRA Skandiabanken til SPK - og oppdaget etterpå at de ikke gir lån til mellomfinansiering. Jeg har en sparekonto på Sparesmart. Vet ikke om det kan hjelpe... Hva i all verden skal man gjøre??? Lenke til kommentar
Monna Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Kan løsningen være å bytte vanlig lønnskontobank? Vil banker gi mellomfinansiering til noen som bare har vanlig lønnskonto hos dem? Lenke til kommentar
KS Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Ja det nok tenkes, men med manglende historikk spørs det nok ikke om bankene vil reservere seg. En aktiv lønnskonto er kjernen i alle gode forhold til en bank. Du får bare ta runden rundt å høre. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Grunnen til at mange banker kanskje ikke er spesielt interessert i denne saken, er at det er lite penger å tjene på å la deg få mellomfinansiering i noen mnd. Dersom du ikke skal ha langsiktig lån der, er det mye jobb til lav fortjeneste for banken. De påtar seg samtidig risiko, uten å få den langsiktige fortjenesten på deg. Lenke til kommentar
EfinansBT Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Grunnen til at mange banker kanskje ikke er spesielt interessert i denne saken, er at det er lite penger å tjene på å la deg få mellomfinansiering i noen mnd. Dersom du ikke skal ha langsiktig lån der, er det mye jobb til lav fortjeneste for banken. De påtar seg samtidig risiko, uten å få den langsiktige fortjenesten på deg. Det er helt sant det du sier her, og mulig jeg har misforstått litt. Å få KUN mellomfinansiering i en bank, uten langsiktig lån er ofte vanskelig. Men jeg har f.eks boliglånet mitt hos en av norges største banker, mens BSU, sparekonto, VISA kort etc er i min lokale bank. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Reklame, i form av henvendelser direkte til våre brukere som forsøk på kundrekruttering, er uansett hvor velmenende det kanskje er fortsatt reklame. 1 innlegg er slettet fra tråden. Efinans: Skal du ha firmanavn som brukernavn, må du legge relevant info om firmaet i din signatur, samt sende PM til Administrator Skagen for å bli plassert i rett brukergruppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå