soccet Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg er nybegynner når det gjelder klokking, men har lyst til å lære det. Derfor trenger jeg litt info... Har xp 1800 (DMT3C) og NVIDIA nForce2 K7N2G hovedkort. Går det greit å klokke dette?? Finner heller ingen plas i biosen som man kan juster bus / mp Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Funker bra å klokke det der. Ikke akkurat verdens beste stepping på cpu'n, men noen MHZ bør den klare. Hvis du ikke finner noe plass å justere mp og bus, bør du nok lete litt lengere. Det skal være der ! Lenke til kommentar
soccet Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg ser at temp på cpu ligger nå på 55-56c Er ikke det mye til å være standard. System temp ligger på 44. Vifta og alt er riktig montert.. Fant CPU ratio i biosen.. er det der??? Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 55-56 er ganske mye på en 1800 ! da. Men er ikke noe farlig for prosessoren dah. Ville klokket fsb mest, når cpu er så varm fra før. Du ser med engang hva som er mp i biosen. Prøv deg fram, du finner ut av det fort. Lenke til kommentar
soccet Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Skal prøve og se.. Thanx Lenke til kommentar
soccet Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Er det den som heter fsb ratio. den står på 133mhz...? Eller er det galt? Lenke til kommentar
soccet Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 klarer ikke mer en 144fsb. over det blir det ustabilt. Hva nå.? Kan e stille opp vcore litt.?? Tips tas hjertlig imot... Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 still ned multiplieren fra 11,5x . Lenke til kommentar