Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fryser i alt fra pre-boot til windows - HK eller PSU?

Anbefalte innlegg

PC-en min virket helt fint i går, og har virket helt fint (i alle fall tilnærmet) i to år nå. I dag begynte den derimot å tulle seg. Jeg slo den på, og den ville ikke starte opp. Jeg prøvde å reboote flere ganger, og noen ganger begynte den å laste Windows, noen få ganger kom jeg faktisk inn i Windows, mens mange ganger stoppet den på ulike steder under hovedkort-booten, fra heeelt i starten til når den lister opp systemet til rett før Windows begynner å laste. Alle gangene fryser den tvert, og nekter å reagere på annet enn på/av-knappen. Jeg bootet inn i BIOSen nettopp og så på spenninger og slikt, og alt så greit ut, og også her frøs den etter en liten stund.

Problemet ser ut til å bedre seg når det går lang tid mellom hver omstart. Når jeg starter om igjen rett etter hverandre kommer den gjerne ikke til BIOSen en gang.

Jeg har prøvd å koble fra alle harddisker, optisk drev, lydkort, tatt ut og satt inn igjen skjermkortet, og prøvd med begge minnebrikkene hver for seg, men problemet endrer seg ikke.

Hovedkortet mitt er EVGA 680i SLI, og det har LED-display som sier (heksadesimalt) hvor langt den har kommet i booten, og displayet stopper på de merkeligste steder. Tror ikke dette har så mye å si, jeg gjetter at den bare fryser på tilfeldige steder.

Jeg tenker at det er hovedkortet, men for alt jeg vet kan det hende det er strømforsyningen (Corsair HX620W). Hva sier mer kvalifiserte folk?

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...