v199ah Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hei Har tenkt til å ta ex.phil i forsvaret, og i den sammenheng lurer jeg på om det fortsatt er slik at studiepoeng (poeng fra høgskole/universitetsstudier) / 20 = konkurransepoeng (poeng du kan bruke til å komme inn på høyskoler og universitet). Ville vært greit om de 10 studiepoengene en får fra ex.phil kunne høynet konkurransepoengene mine med 0,5. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Så vidt jeg vet må du ha minimum 30stp. for å få ekstrapoeng. Men jeg er ikke helt sikker. Send mail til SO, så får du definitivt svar. Dessuten så får du 2 poeng for 60stp. Ergo vil 15stp gi 0.5 konkurransepoeng, ikke 10stp. Lenke til kommentar
sovepute Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Om jeg ikke tar feil så er det slik at en maksimalt kan få 2 konkuransepoeng enten en tar millitæret, folkehøyskole eller 60 studiepoeng. Så om du tar ex.phil i forsvaret vil du nok få det lettere dersom du skal gå på universitet, men det høyner ikke konkurransepoengene dine, da et år i forsvaret gir 2 konkurransepoeng som er maks. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Det tenkte jeg ikke på, men er selvfølgelig helt korrekt. Lenke til kommentar
v199ah Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 aaaah kjedelig at det er så mange begrensninger, men det er vel nødvendig. Men vi dette også si at jeg ikke kan få med meg 2 alderspoeng i tillegg til de to poengene fra militæret? Takk for gode svar forresten Lenke til kommentar
v199ah Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Fikk akkurat svar på dette nå, og for de som er interesserte vil du få både to poeng for førstegangstjeneste, og to alderspoeng. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jepp. Du vil også få flere alderspoeng etter hvert. Militærpoeng har ingenting å si på alderspoengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå