flixern Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hei. Jeg har en Acer Aspire 5920G. Den begynner vel å bli et par år gammel nå, men har funket helt fint til forige uke. Etter jeg installerte windows 7 i sommer, måtte jeg installere en driver til nVIDIA GeForce 8600m GS. I forige uke så startet det med at skjermen ble helt sort mens jeg spilte. Jeg ble nødt til å bruke tvungen avslutning. Når jeg da skulle skru pcen på, kommer det noen rare farger, og når oppstarten skal begynne, så skjer det INGEN ting. Har brukt oppstartreprasjon og gjenoppretting til et tidligere tidspunkt, uten stor hjelp. Jeg fikk til slutt klart og installere windows 7 på den andre hardisken på laptopen min. Dermed var jeg tilbake til VGA-skjermkort. Jeg installerte driverne til nVIDIA igjen, og det funket fint en liten stund. Så skjer det samme om igjen, pcen begynte å fryse, et blått bilde kom opp med masse skrift, og pcen skrudde seg av. De rare fargene kommer, og pcen nekter å skru seg på, uansett om jeg velger windows 7 på hardisk C: eller D:. Her funker det og bruke gjenoppretting, men hvor mange ganger skal man gidde det? Vær gang jeg installerer Drivern til GeForce 8600m GS, så nekter pcen å skru seg på! Så er det da noe feil med skjermkortet mitt? Og hva kommer dette av, og hva kan jeg gjøre o0? - Takk på forhånd! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 bruker originale nvidia drivere eller acer lagde drivere? ellers så høres det ut som overoppheting Lenke til kommentar
flixern Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Bruker driver lastet ned fra: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us Men tok gjenoppretting til et tidligere tidspunkt (par dager tilbake, da jeg installerte windows 7 på denne hardisken), så nå står jeg med standard-VGA Skjermkort igjen. Vær gang jeg installerer driveren for GeForce 8600m GS, så fryser skjermen seg etter et par timers bruk, eller at den ikke vil skru seg på etter restarten kreves (når driveren har blitt installert). Om det hadde vært overoppheting, så regner jeg med at pcen ville ha skrudd seg på igjen etter litt hvile? Noe den da ikke gjør. Endret 21. januar 2010 av flixern Lenke til kommentar
flixern Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Noen som har noe forslag? Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Jeg har også samme problemet! Noen som veit? Lenke til kommentar
b0rre Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg har akkurat det samme problemet..det har kommet mens jeg brukte windows 7:( Var aldri sånn mens jeg kjørte windows xp. Jeg kan ikke spille noen spill nesten siden det bare blir artifacts og en helt sinnsyk rendering som tyder på feil på grafikkkortet:\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå